قطارهای حومه ای ، بیشترین تقاضای مسافران برای تردد در راه آهن شمال

ایرنا – ساری – سرپرست اداره کل راه آهن شمال گفت: امسال ۷۱۶ هزار مسافر از طریق ریل باس راه آهن شمال در مسیرهای بین شهرهای استان جابجا شدند که بیشتر از ۶۰ درصد تعداد مسافران جابه جا شده است.

رحمان معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه آهن شمال علاوه بر جابجایی روزانه مسافران در مسیرهای گرگان به تهران، ساری به تهران ، ساری به مشهد با در اختیار داشتن ریل باس جابجایی مسافران بین شهرهای استان را برعهده دارد.

وی ادامه داد: روزانه ۶ رام ریل باس در مسیر پل سفید به گرگان و فیروزکوه به تهران جابجایی مسافران شهرهای داخل استان را انجام می دهند.

سرپرست راه آهن شمال گفت: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق قطارهای راه آهن شمال جابه جا شدند که از این تعداد جا به جایی ۷۶۱ هزار نفر از طریق ریل باس ها یا همان قطار حومه ای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جابجایی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی در راه آهن شمال امسال نسبت به پارسال افزایش یافته است ، افزود: پارسال حدود ۸۰۰ هزار مسافر از این طریق جابجا شدند.

معصومی ادامه داد: در طول مسیر ۳۳۱ کیلومتری ۲۲ ایستگاه قرار دارد که ساختمان برخی از این ایستگاه ها از جمله قائمشهر، گدوک و ورسک قدیمی بوده و همین موضوع بر جاذبه های تاریخی آن افزوده است.

وی گفت: سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق خطوط ریلی راه آهن شمال جابجا می شوند و از مسیر ریل قادر به دیدن جذابیت های گردشگری مازندران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha