استاندار هرمزگان: زمین رایگان در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: زمین آماده و به اندازه کافی برای شرکت‌های دانش بنیان‌ در هرمزگان وجود دارد و به رایگان در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

مهدی دوستی روز سه‌شنبه در گفت و گو با دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری نهاد ریاست جمهوری افزود: همچنین متعهد به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نیز هستیم و برای دانش بنیان هایی که در حوزه سه طرح عنوان شده کارکنند، حمایت های ویژه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی که در هرمزگان، برای نخستین بار محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند علاوه بر تخصیص زمین و تامین زیرساخت‌ها، حمایت مالی اعتباری و کمک‌های قانونی را برای آن‌ها در نظر خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سه هدف و طرح داریم که اولین هدف، تولید یک مترمکعب آب شیرین به ازای یک کیلووات ساعت از دریا است، طرح دوم مرتبط با شور ورزی است که کشورهای دیگر نظیر چین هم آن را انجام می‌دهند.

استاندار هرمزگان افزود: طرح دیگر مورد نظر تولید جلبک و وارد کردن آن به چرخه خوراک دام است و اگر به صورت دانش بنیان این اتفاق بیفتد در حوزه اقتصادی مزایای بسیار خوبی برای استان هرمزگان خواهد داشت.

دوستی تصریح کرد: یک پارک کود در استان ایجاد کرده‌ایم و حاضریم در این پارک نیز به شرکت‌های خصوصی دانش بنیان در راستای تکمیل زنجیره کودهای زیستی، زمین تخصیص دهیم و زیرساخت‌ها را نیز در اختیارشان قرار دهیم.

وی ابراز کرد: هرمزگان ظرفیت خوبی در حوزه شیلاتی به ویژه تولید میگو دارد اما با برخی ظرافت‌کاری‌ها می‌توان بدون افزایش حجم تولید میزان درآمد این استان را افزایش داد و نیاز است از سوی شرکت‌های بین المللی دانش بنیان برای محصولات تولیدی استان گواهینامه صادر شود که در این صورت در بازار خارجی می‌توان میگوی تولیدی هرمزگان را با قیمت بالاتر به فروش رساند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در حال تدوین اطلس دریایی هستیم، گفت: مسئله‌ای که روی آن تاکید داریم دیده شدن بیشتر جزیره بوموسی است، اگر شرکت‌های دانش بنیان بتوانند برای این جزیره و توسعه آن نیز گامی بردارند آمادگی کامل برای حمایت وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha