امام جمعه کرمانشاه: همه باید به حل مشکلات کشور و مردم کمک کنند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌های بازار از همه اقشار مختلف جامعه و مسئولان خواست در راستای حل این مسائل و مشکلات به کشور و مردم کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز سه شنبه در نشست هم اندیشی جهاد تبیین ائمه جمعه و طلاب شهر کرمانشاه که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سرسرای دانشگاه صنعتی این شهر برگزار شد؛ به دیدار هفته گذشته خود با رییس جمهور در یک نشست اشاره کرد و افزود: ایران در حال حاضر فقط از سه کشور چین، عراق و کره جنوبی حدود ۵۰ میلیارد دلار طلب دارد که اگر به کشور برگردد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت بالای تبیین دلایل مسائل و مشکلات کشور، اهداف دشمنی دشمنان، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم اشاره کرد و تکلیف همه را تبیین مسائل فارغ از اینکه چه نتایجی به همراه داشته باشد، دانست.

آیت الله علما با اشاره به رشادت تبیینی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پس از واقعه دردناک کربلا گفت: اگر آن زمان این ۲ بزرگوار مسائلی که بر امام حسین (ع) و یارانش پیش آمد، تبیین نمی کردند کربلا در کربلا می ماند لذا وظیفه همه ما تبیین است و نگذاریم دشمن از مشکلات و سختی هایی که خود برای انقلاب ما بوجود آورده سوء استفاده کنند.

امام جمعه کرمانشاه: همه باید به حل مشکلات کشور و مردم کمک کنند

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ بسیار خوب وقف در جامعه اسلامی، افزود: از خودمان باید بپرسیم گذشتگان ما چگونه این فرهنگ پسندیده را برای مردم تبیین کردند و مردم نیز به آن عمل می کردند که اکنون ما نسل اندر نسل از آن استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: بنابراین در جهاد تبیین باید به گونه ای عمل کنیم که آن موضوع به یک فرهنگ خوب و پسندیده در جامعه تبدیل شود.

پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در دستور کار اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این جلسه؛ به تغییر رویکرد و سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: از مهمترین این برنامه ها تقویت مباحث فرهنگی - اجتماعی بویژه در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار است.

حجت الاسلام «محمد صالحی» همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی حوزه های علمیه یکی دیگر از برنامه های مهم استان را تقویت حوزه های علمیه دانست که در راستای نیت واقفان نیز هست.

امام جمعه کرمانشاه: همه باید به حل مشکلات کشور و مردم کمک کنند

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به گرانی ها و مشکلات معیشتی مردم، بویژه گرانی هزینه های بهداشت و درمان؛ از دیگر برنامه های مهم این اداره کل را؛ آوردن گروه جهادی پزشکی بقیه الله به محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این گروه جهادی در قالب ۳۰ دندان پزشک در راستای کمک به بهداشت دهان و دندان مناطق کم برخوردار اقدام می کنند و از هفته آینده به شهر کرمانشاه می آیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه از کمک هزینه تحصیلی چهار میلیارد تومانی این نهاد به دانش آموزان بی بضاعت استان در ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha