۴۳ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مرکزی مراجعه کردند

اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۴۳ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۵ هزار نفر واجد شرایط برای اهدای خون شناخته شدند.

دکتر «ریتا ظهیری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۲ و چهار دهم درصد از اهدای خون این استان در این مدت، توسط جوانان زیر ۳۵ سال صورت گرفته که این رقم ناچیز است و باید اهدای خون توسط این گروه سنی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ذخیره خونی این استان حدود هفت روز است، عنوان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در اراک و ساوه با هدف تامین خون برای عمل‌های جراحی، بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی آماده دریافت خون افراد نیکوکار است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: مردم برای اهدای خون می‌توانند در روزهای ۱۷، ۱۹ و ۲۶ اسفندماه به پایگاه انتقال خون اراک در خیابان شهید شیرودی، از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ ظهر مراجعه کنند.

دکتر ظهیری بیان کرد: همچنین در شهرستان ساوه نیز روز ۲۹ اسفندماه، اهداکنندگان در پایگاه انتقال خون خیابان شهید مطهری می‌توانند برای کمک به بیماران خون خود را اهدا کنند.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال، شُمار عمل‌های جراحی افزایش پیدا می‌کند و نیاز به خون تشدید می‌شود، افزود: از سوی دیگر مردم با افزایش حجم فعالیت در پایان سال مواجه هستند و مراجعه کمتر آنان تنگناهایی برای تامین خون به وجود می‌آورد.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha