۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85050526
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حفظ موازین اسلامی و فرهنگی در توسعه گردشگری مورد توجه باشد

یزد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با اشاره تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان گفت: برای احیای فرهنگ دارالعباده در ماه رمضان باید برنامه‌ریزی خاصی انجام شود و در کنار توسعه گردشگری به حفظ موازین اسلامی، فرهنگی و در نظر گرفتن تمام چارچوب‌های دین توجه شود.

به گزارش ایرنا احمد آخوندی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال استان‌های نیمه جنوبی کشور با استقبال گردشگران مواجه باشند که با توجه به سردی هوا و اینکه استان یزد هم یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است، قطعاً با استقبال گردشگران روبرو خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان و حفظ حرمت این ماه، توجه به اعتقادات مذهبی و آداب‌ و رسوم مردم استان از اولویت‌های نوروز ۱۴۰۲ خواهد بود.

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان یزد در ادامه خواستار مدیریت تورهای گردشگری استان در ایام نوروز هم از مبدأ و هم از مقصد شد و تصریح کرد: رمضان در نوروز امسال فرصت مناسبی است تا گردشگری رمضان مانند برخی کشورهای اسلامی در یزد هم رونق بگیرد.

آخوندی از راه‌اندازی بازارچه تورهای گردشگری نوروزی در استان خبر داد و گفت: این بازارچه ها در اماکن پربازدید برپا می شوند.

وی همچنین از هماهنگی با پلیس راهور استان برای برخورد با تورهای غیرمجاز خبر داد و افزود: با این تورها به‌شدت برخورد خواهد شد.

تعیین نرخ مناسب و یکسان برای اتوبوس‌های گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای راه‌اندازی تورهای ارزان‌قیمت و حل مشکل حمل‌ونقل برای دفاتر خدمات مسافرتی، تعریف تورهای یزد گردی با مسیرهای مشخص، اختصاص پارکینگ برای تورهای نوروزی با مجوز شهرداری از مصوبات مطرح‌شده در این نشست بود.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است .

استان یزد یکهزار و ۹۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که در طول سال، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha