بازنگری آیین‌نامه‌های جذب دانشجویان نمونه ضروری است

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان نمونه را سرمایه کشور دانست و گفت: بازنگری آیین‌نامه‌های جذب دانشجویان نمونه نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان ادوار و برترین های سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشور افزود: امروز در این مراسم شاهد حضور دانشجویان نمونه ادوار مختلف هستیم که هر کدام سرمایه نمادین برای کشور هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان نمونه ادوار مختلف به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها افتخارآفرین هستند که امیدواریم وزارت بهداشت و وزارت علوم با همکاری هیات عالی جذب اعضای هیات علمی و بازنگری آیین‌نامه‌ها شرایطی را ایجاد کنند تا بتوانیم از ظرفیت علمی دانشجویان نمونه کشوری به عنوان عضو هیات علمی و الگوهای موفق استفاده کنیم.

وزیر علوم یادآور شد: هدف از انتخاب دانشجویان نمونه ایجاد یک فرآیند علمی برای آینده کشور است تا همه دانشجویان در راستای شکوفا کردن استعدادهای خودتلاش کنند. طبیعی است که از خیل دانشجویان کشور که بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو هستند، تعداد اندکی را به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب و معرفی کردند. این اقدام اگرچه ارزشمند است ولی هدف اصلی نیست.

زلفی گل به حمایت های دولت از برنامه های آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: شهادت می‌دهم که در دولت مردمی سیزدهم، یکی از پشتوانه های محکم آموزش عالی، معاون اول رئیس جمهور است که هر کجا مشکلی داشتیم، وی کاملا حمایت کرد.

وی از طرف جامعه علمی کشور از معاون اول رئیس جمهور، مدیر جهادی و دانای کشور تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از برگزیدگان ادوار و برترین های سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه امروز با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، زلفی گل وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha