۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85050548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مطالبه پاکستان از طالبان افغانستان برای پایبندی به پیمان دوحه

تهران- ایرنا - وزیر دفاع پاکستان با اعلام برنامه سفر هیات طالبان افغانستان به اسلام‌آباد برای پیگیری مسائل مرتبط با تروریسم و ناامنی‌ها در مرزهای مشترک از کابل خواست تا به پیمان دوحه پایبند باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «خواجه محمد آصف» طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد از سفر آتی هیات طالبان به اسلام‌آباد خبر داد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کابل و دیدار با مقام‌های طالبان افغانستان از این کشور خواست تا اجازه ندهند خاک افغانستان علیه همسایگان مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر دفاع پاکستان از طالبان افغانستان مطالبه کرد که به پیمان صلح دوحه پایبند باشند زیرا کابل موظف است تا براساس مفاد این پیمان جلوی استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان را بگیرد.

یک هیات بلندپایه به ریاست وزیر دفاع پاکستان روز سوم اسفند ماه به کابل سفر کرد و برخورد قاطع با عناصر تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان را از حکومت طالبان مطالبه کرد.

یک مقام ارشد که بخشی از هیات پاکستانی در سفر اخیر به کابل بود بدون ذکر نام خود به رسانه‌ها گفت که اسلام‌آباد شواهد انکارناپذیری درخصوص حضور عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان در قلمروی افغانستان را به رهبران طالبان در کابل ارائه کرده و خواستار برخوردی فوری و جدی افغانستان با این عناصر شده است.

روابط شکننده پاکستان و افغانستان علیرغم روی کار آمدن طالبان در کابل همچنان در مدار بی‌اعتمادی و اتهام زنی قرار دارد. دو کشور یکدیگر را به کم کاری در مبارزه با تروریسم و سوء مدیریت مرزهای مشترک متهم می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha