۵۴ میلیارد تومان از محل فروش هفت ملک در گیلان به خزانه واریز شد

رشت - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از شناسایی ۳۵ ملک در طرح مولدسازی دارایی‌های دولت خبر داد و گفت: از این تعداد هفت ملک به مبلغ ۶۴ میلیارد تومان به فروش رفته و ۵۴ میلیارد تومان از این رقم به حساب خزانه دولت واریز شده است.

علیرضا نوروزی بهمبری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا؛ گیلان را از استانهای برتر در اجرای طرح مولدسازی دارایی های دولت اعلام کرد و افزود: بخش اعظمی از ۵۴ میلیارد تومان واریز شده به خزانه دولت به استان بازگشته است.

وی از دستگاههای اجرایی خواست: در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال ملک‌های مازاد خود را برای این طرح شناسایی و معرفی کنند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در بند (ه) تبصره ۱۱ لایحه ۱۴۰۲ هم بر این موضوع توجه و تاکید شده لازم است دستگاه‌های اجرایی بصورت جدی تر در این طرح وارد شوند در این راستا نامه مکتوبی نیز به دستگاه‌های اجرایی ارسال و از آنها درخواست شد اموال مازاد خود را ظرف مدت ۱۰ روز به این اداره کل معرفی کنند.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های دولتی اعلام کرده‌اند که اموال مازاد ندارند، اگر این اموال به عنوان مولدسازی شناسایی و به فروش برسند منابع آن از استان خارج خواهد شد ضمن آنکه دستگاه مورد نظر متخلف شناخته و مشمول ماده ۵۷۶ شده و مورد پیگرد قرار می گیرد.

نوروزی اضافه کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های دولتی و سازمان‌هایی همچون بنادر و دریانوردی و تمام پروژه‌های ناتمام تملک دارایی و عمرانی استانی که به نوعی نیاز به تکمیل دارند، شامل طرح مولد سازی دولت می‌شوند.

به گفته وی، بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام استانی که تکمیل آنها سالها به طول انجامیده نیز می‌توان در قالب این طرح به صورت تهاتر با پیمانکاران معاوضه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha