کتابخانه گردی، طرحی برای تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه

کرمانشاه- ایرنا- نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای اهداف و برنامه‌های خود مبنی بر تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، در سال های اخیر اقدام به اجرای طرح کتابخانه گردی کرده است که هر سال در نیمه دوم اسفند ماه برگزار می شود و امسال در استان کرمانشاه ۲۷ کتابخانه عمومی میزبان این طرح فرهنگی بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح فرهنگی امسال در شهر کرمانشاه نیز به مدت ۲ روز و به میزبانی کتابخانه امیر کبیر برگزار شد و اقشار مختلف مردم و مسوولان با حضور در این کتابخانه در این رویداد شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای طرح کتابخانه گردی در ۲۷ کتابخانه خبر داد و گفت: در این طرح که روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه برگزار شد بازدید کنندگان کارت عضویت رایگان دریافت کردند.

«معصومه حسنی‌خونسار» هدف از برگزاری این طرح را آشنایی مردم و مسولان با بخش ها و خدمات مختلف کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

طرح کتابخانه گردی سالهاست که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی برکزار می شود و امسال نیز مراسم ویژه ای با حضور مردم و برخی از مسولان و شخصیت های فرهنگی استان برگزار شد.

آنچنان که حسنی‌خونسار بیان داشت: ۱۴ شهرستان استان میزبان مدعوین و مهمانان فرهنگی هستند و کتابداران به معرفی کامل کتابخانه برای بازدیدکنندگان می‌پردازند.

کتابخانه گردی، طرحی برای تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه

وی افزود: در سالروز تاسیس کتابخانه های عمومی کشور، این نهاد دوره جدیدی را با رویکرد تحول خواهانه و تکیه بر ارتباطات راهبردی و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های موجود آغاز کرده است.

حسنی‌خونسار ادامه داد: امیدواریم گام‌های موثری در پیشبرد امور برداشته و در ارایه خدمت به اهداف فرهنگی کشور و استان کرمانشاه، بیش از پیش همکاری میان کتابخانه‌ها و سایر نهادهای اجتماعی ایجاد نماییم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص دیگر برنامه های این نهاد گفت: طرح های اهدای کتاب اهدای دانایی و خانه تکانی فرهنگی؛ برگزاری نمایشگاه صنایع فرهنگی، کسب و کارهای محلی در کتابخانه‌های دارای ظرفیت؛ همکاری با نهادهای مردمی در برپایی جشن‌های ایام مبارک شعبان؛ فعال‌سازی گروه‌های سرود (محافل ادبی) در همخوانی سرود با موضوع کتابخانه و سایر اقدامات ترویجی فرهنگی اجرا خواهد شد.

استان کرمانشاه ۱۰۶ کتابخانه عمومی با حدود یک میلیون جلد کتاب دارد و بیش از ۷۲ هزار نفر از جمعیت استان نیز اکنون عضو این کتابخانه ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha