۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85050752
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمشق: تجاوز به فرودگاه حلب نشانه وحشیگری رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا-وزارت امور خارجه سوریه به دنبال حمله بامداد امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب، در بیانیه‌ای تاکید کرد که این تجاوز تصویری از وحشیگری و اقدامات غیرانسانی این رژیم است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: تجاوز جنایتکارانه بامداد امروز رژیم اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب و از کار افتادن آن یک جنایت مضاعف است. چراکه از یک سو فرودگاه غیرنظامی و از سوی دیگر یکی از کانال‌های اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان زلزله ویرانگر ششم فوریه را هدف قرار دادند.

این وزارتخانه تاکید کرد: این تجاوز بار دیگر از وحشیگری و غیرانسانی بودن رژیم اشغالگر صهیونیستی پرده برداشت؛ رژیمی که به شکلی کاملا آشکار قوانین بین‌المللی از جمله حقوق و قوانین انسانی بین‌المللی را نقض می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: سوریه در مورد عواقب ادامه ارتکاب این جنایات به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا آن را محکوم کند و برای پایان دادن به چنین اقداماتی تلاش کند. به ویژه اینکه این جنایات، تهدیدها و خطرات بیشتری را برای امنیت و صلح در منطقه و جهان به همراه دارد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک منبع نظامی سوری گزارش داد که در ساعت ۰۲:۰۷ بامداد، رژیم صهیونیستی از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار داد.

این منبع نظامی با بیان اینکه به فرودگاه بین‌المللی حلب خسارات مادی وارد آمده است، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های این فرودگاه متوقف شده است.

این تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha