۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85050908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین سفر رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا در دولت بایدن؛مسائل منطقه محور گفتگوها

نیویورک - ایرنا- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اواخر ماه بعدی میلادی (آوریل) میزبان همتای کره جنوبی خود خواهد بود تا طرفین در باره مسائل دوجانبه و منطقه ای با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول کاخ سفید, در ۲۶ آوریل میزبان یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم کیون هی، همسر وی خواهند بود.

این دیدار، دومین سفر رسمی رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا در دولت بایدن است که نشان دهنده روابط نزدیک دو کشور می باشد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: سفر آتی یون سوک یول, هفتادمین سالگرد اتحاد آمریکا و کره جنوبی را جشن می گیرد. این روابط برای پیشبرد صلح، ثبات و رفاه برای دو کشور, منطقه هند و اقیانوسیه و سراسر جهان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: بایدن و یون بر اهمیت و قدرت پایدار ائتلاف راسخ آمریکا و کره جنوبی و همچنین تعهد تزلزل ناپذیر و قاطع واشنگتن به امنیت کره جنوبی تاکید خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: روسای جمهور دو کشور در مورد عزم مشترک خود جهت تعمیق و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و مردم با مردم گفتگو خواهند کرد.

آمریکا و کره جنوبی پیش از این سفر قرار است، رزمایش مشترک خود به نام «سپر آزادی» را از ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۲ اسفند تا ۳ فروردین) برگزار کنند. این رزمایش «موضع دفاعی مشترک در برابر تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تقویت می‌کند».

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی بلومبرگ، رزمایش یاد شده شامل آموزش حرکت مشترک در فضای باز، از جمله آموزش فرود مشترک و بازتاب «محیط‌های امنیتی اصلاح شده» در نتیجه پیشرفت‌های کره شمالی در توانایی‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای این کشور است.

کیم یو جونگ خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی، در سخنرانی خود در حزب حاکم، با بیان اینکه «هیچ تغییری در اراده ما وجود ندارد تا بدترین دیوانه‌های تشدید کننده تنش‌ها، بهای اقدامات خود را بپردازند»، آنها را تهدید به تلافی برگزاری رزمایش‌های مشترک‌شان کرد.

یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی که در ماه مه به قدرت رسید، تمرینات نظامی مشترک با متحد خود یعنی آمریکا را از سر گرفت. این مانورها در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به امید تسهیل مذاکرات هسته‌ای او با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، کاهش یافته یا متوقف شده بود.

با این حال سه دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی از سال ۲۰۱۸ آغاز شد، به هیچ گام مشخصی برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ منجر نشد، برنامه‌ای که با از بین رفتن دیپلماسی چهره به چهره دوره ترامپ، در نهایت قدرت و اندازه آن افزایش یافت.

کره شمالی برای چندین دهه این رزمایش مشترک را مقدمه‌ای برای تهاجم و جنگ هسته‌ای خوانده است. ماه گذشته، یک روز پس از تهدید کردن وزارت خارجه آمریکا به انجام «اقدامات متقابل بی‌سابقه مستمر و قوی» به دلیل برگزاری مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی، پیونگ یانگ موشک بالستیک قاره‌پیما را که برای ارسال کلاهک هسته‌ای به سرزمین اصلی آمریکا طراحی شده بود، آزمایش کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha