۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85050950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال زنجان ظرفیت سرآمد شدن را دارد

زنجان - ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان از تکمیل مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال زنجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت سرآمد شدن در منطقه شمال غرب را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی یگانه فرد روز چهارشنبه با اشاره به برنامه‌های اتاق زنجان در راستای حمایت از فناوری های نوین و کسب و کارهای دانش بنیان، اظهار کرد: برنامه های اتاق هرساله بر اساس برنامه ریزی ها و در راستای رسالت های اتاق در بخش های مختلفی پیگیری می شود که امسال این برنامه ها با نگاهی ویژه به بخش کسب و کارهای نوین و فناور و صادرات و رشد آن صورت گرفته است.
وی از احداث مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان خبر داد و افزود: این مرکز در راستای برنامه های اتاق در حال طی پروسه اجرایی خود بوده و ساختمان آن نیز در حال تکمیل است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق در مجتمع ادارات زنجان و در ساختمانی در مجاورت و نزدیکی اتاق جهت سهولت دسترسی مخاطبان اتاق در حال احداث است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فناوری و نوآوری نقش مهمی در رشد اقتصاد کشور دارد احداث این مرکز در دستور کار اتاق بازرگانی زنجان قرار گرفت.
یگانه فرد بیان کرد: ارتقای جایگاه، کسب سهم مناسب از اقتصاد دیجیتال و شکوفایی کسب و کارهای دانش بنیان خلاق و مولد با بهره گیری از ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از اصلیترین اهداف ایجاد مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان است.
وی گفت: ایجاد تحرک و جذب سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال و توسعه کاربری فناوری ها و شیوه های کسب و کار نو از جمله مواردی است که در توسعه اقتصاد دیجیتال می تواند نقش بسزایی ایفا کند.
این مسوول ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان با هدف توسعه مهارت و نگهداشت سرمایه انسانی و فکری در کنار تسهیلات و مشوق ها در نظر دارد تا توسعه اقتصاد دیجیتال را در استان زنجان هر چه بیشتر توسعه دهد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ضرورت پیوند با بازارها و فرصت های منطقه ای و جهانی و ورود به زنجیره ارزش جهانی از جمله اهدافی است که در بلند مدت برای مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است.
وی گفت: شناخت ظرفیت های بازارهای جهانی و منطقه‌ای و سیاستگذاری بر اساس این مهم در راستای توسعه صادرات، نیازمند تدوین استراتژی ملی صادرات در حوزه فناوری های نوین و الکترونیک است و می تواند کمک شایانی به توسعه اقتصاد دیجیتال کند.
مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان در ساختمانی پنج طبقه و با هدف رشد و حمایت از صنایع دانش بنیان در تولید و صادرات و همچنین صنایع خلاق استان زنجان احداث می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha