۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85050958
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها در یمن بمانند/ واشنگتن پیام ما را بفهمد

تهران-ایرنا- به دنبال تحرکات مشکوک اخیر آمریکایی‌ها در برخی استان‌های جنوبی یمن، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که صنعاء به آنها اجازه نخواهد داد در این کشور باقی بمانند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه المسیره، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این باره اظهار داشت: ما اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها حتی در یک وجب از خاک یمن باقی بمانند و به دلایل آمریکایی‌ها برای توجیه حضور در یمن پایان می‌دهیم.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ - صهیونیستی - انگلیسی در باب المندب تهدیدی برای کل منطقه است.

القحوم ادامه داد: آمریکایی‌ها برای رسیدن به منافع راهبردی خود به دنبال تحمیل هژمونی هستند و ملت یمن به آنها اجازه نمی‌دهند امنیت ناوبری بین المللی را به هم بزنند.

القحوم همچنین تأکید کرد: ملت یمن کسانی هستند که از کشتیرانی و ناوبری بین‌المللی محافظت می‌کنند و خطر و تهدید توسط ناوها و کشتی‌های آمریکایی در باب المندب ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه یمن از حاکمیت، استقلال و منابع خود محافظت خواهد کرد، از آمریکا خواست تا این پیام‌ها را درک کند.

علی القحوم اخیرا نیز با انتشار چند توییت در حساب کاربری خود با اشاره به سفر هیات بلندپایه آمریکایی به استان «المهره» این کشور گفته بود که آمریکا و انگلیس درصدد اشغال یمن هستند اما قدرت نیروهای آن، توطئه‌های آنها را ناکام خواهد گذاشت.

وی افزود: هجوم مداوم نیروهای متجاوز آمریکایی به «المهره» و «حضرموت»، ساختن پایگاه‌های نظامی خارجی، حضور فشرده در سواحل و جزایر یمنی و تنگه باب المندب و همچنین بازدیدهای رسمی سفیر آمریکا با هدف اشغال یمن صورت می‌گیرند.

القحوم تأکید کرد: ملت یمن از خطر دیدگاه‌های شیطانی آمریکا و انگلیس آگاه و از قدرتی برخوردار هستند که آنها را برای پیروزی مهیا می‌کند.

وی اضافه کرد: توانایی‌های نظامی یمن در مسیر رشد هستند، تولید نظامی ادامه دارد و شاهد تحولاتی در این زمینه هستیم.

القحوم ادامه داد: توطئه‌های آمریکایی‌ها و انگلیس‌ها عملی نخواهد شد و شکست خواهد خورد.

این مقام یمنی همچنین خطاب به آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و تمام متجاوزان به کشورش گفت: رهبر انقلاب یمن به شما اعلام کرد که پیش از اینکه در تابوت به کشورهایتان بازگردانده شوید، یمن را ترک کنید؛ چرا که برخلاف تصوراتتان، یمن لقمه چرب و نرمی برای شما نخواهد بود که بتوانید آن را به آسانی ببلعید و شما باید از هشت سال تجاوز و محاصره درس عبرت گرفته باشید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «استفان فاگن» سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی و فراری یمن روز جمعه همراه با «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور و تعدادی از نظامیان دیگر وارد استان المهره شدند و با «محمد علی یاسر» استاندار منصوب از سوی ائتلاف متجاوز در المهره جلسه‌ای برگزار کردند.

به گفته منابع آگاه، سفر روز گذشته هیات آمریکایی به المهره، با ادعای مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر به این استان انجام شده است.

این منابع، این اقدام هیات آمریکایی را در راستای پنهان کردن نقشه‌های مخفی دولت آمریکا در شرق یمن ارزیابی کردند که به منظور تقویت حضور نظامی خود در این منطقه استراتژیک است.

در همین حال، مردم استان المهره نیز مخالفت خود را با هرگونه حضور خارجی‌ها در این استان و همچنین انجام معاملات مشکوک دولت مزدور وابسته به عربستان با اشغالگران و متجاوزان و غارت ثروت مردم یمن و فروش و واگذاری بنادر یمن به خارجی‌ها اعلام کردند.

به نوشته پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن، مردم استان المهره نارضایتی و مخالفت شدید خود را با دیدار استاندار وابسته به دولت مزدور با سفیر آمریکا و ژنرال کوپر که در فرودگاه «الغیضه» انجام شد، اعلام و تاکید کردند که در برابر نقشه‌های نیروهای متجاوز و جنگ‌های نیابتی که توسط مزدوران و نیروهای اشغالگر عربستان و امارات انجام می‌شود و استان‌ها و امنیت و ثروت یمن را هدف قرار داده است، سکوت نخواهند کرد.

پیشتر وب سایت آمریکایی «هاف پُست» گزارش داده بود: تاسیسات حمل و نقل استراتژیک در المهره و همچنین استقرار تعداد پایگاه‌ نظامی در آن، مورد توجه اشغالگران عربستان قرار گرفته است.

مقامات عربستان مدعی شدند که تحرکات آن‌ها در استان المهره، حمایت از یمن برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات و بهبود زیرساخت‌ها و ارائه کمک‌های بشردوستانه است اما این وب سایت آمریکایی اشاره کرد که هدف اصلی آن‌ها، استفاده از المهره برای رسیدن به مسیرهای تجاری ارزشمند برای رژیم سعودی است.

به نوشته این منبع خبری، مسئولان آمریکایی و کارشناسان امنیت ملی از این نگران هستند که سعودی‌ها، کمک‌های غرب را برای تبدیل شدن منطقه به یک دولت نیابتی مورد استفاده قرار دهند.

به نوشته وب سایت یاد شده، طرح عربستان در المهره مستقیم با نگرانی چندین‌ ساله واشنگتن در مورد نقش آمریکا در جنگ یمن ارتباط دارد زیرا قانونگذاران هر دو طرف (دموکرات و جمهوری خواه) نسبت به [ ادامه ارسال] محموله‌های تسلیحاتی و حمایت لجستیکی آمریکا از عملیات نظامی عربستان در یمن تردید دارند، از این رو سر و صدای زیادی به پا کردند تا از ارسال سلاح جلوگیری کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha