استاندار آذربایجان غربی: ظرفیت‌های بومی برای شتاب بخشی به سوادآموزی بکارگیری شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: تدوین نقشه راه برای شتاب بخشی به سوادآموزی در استان ضروری است و در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های بومی باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر سه‌شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی افزود: آموزش و پرورش از ظرفیت بسیج و علما، روحانیون، شوراها و دهیاران برای شتاب بخشی به سوادآموزی استفاده کند.
وی با بیان اینکه هنر مدیریت کارها در این است که با حداقل امکانات بهترین خروجی حاصل شود، اظهار کرد: مشکل تناقض در آمار از مشکلات اساسی استان در زمینه احصا تعداد بی‌سوادان است.
به گفته استاندار آذربایجان غربی، بعد از استحصال آمار دقیق مساله شناسی و بومی سازی راه حل ها باید جمع بندی و بیان شود.
معتمدیان اضافه کرد: لازم است بعد از آسیب شناسی، راهکارها و طرح‌های عملیاتی برمبنای واقعیت‌های استان تهیه شود البته طرح‌های ارائه شده براساس ظرفیت‌های منطقه‌ای باشد.
استاندار اذربایجان غربی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری برای رفع مشکل بی‌سوادی داریم که استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها در این زمینه و تقویت زیرساخت‌های برای حل مشکلات لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی: ظرفیت‌های بومی برای شتاب بخشی به سوادآموزی ضروری است

وی با بیان اینکه شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت کمترین سرانه فضای آموزشی را در کشور دارند بطوریکه سرانه آنها حتی از سیستان و بلوچستان هم پایین‌تر است، گفت: جهت دسترسی کودکان و نوجوانان مناطق محروم روستایی باید تعداد مدارس شبانه روزی در استان افزایش یابد.
معتمدیان یادآور شد: طبق گزارشات، زیرساخت‌های مناسب برای انسداد مبادی بی‌سوادی در استان اندک است و وضعیت جاده‌های روستایی و اقلیم جغرافیایی نیز بر این موضوع تاثیر گذار است.
به گفته وی، صعب العبور بودن برخی جاده‌های روستایی و فقر فرهنگی و مالی نیز بر موضوع ترک تحصیل و بی‌سوادی در برخی مناطق استان دامن می‌زند.
وی با انتقاد از اینکه ایده‌ جدیدی برای رفع مشکلات و مسایل مرتبط با سواد آموزی نمی‌بینیم، ادامه داد: تا ریل گذاری درستی در این زمینه نشود پیشرفت نمی‌کنیم لذا باید در چند جبهه به صورت همزمان در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و بسترهای سوادآموزی و همزمان انسداد راه‌های بی‌سوادی تلاش شود که مساله شناسی یکی از مهمترین ریل گذاری ها برای این موضوع مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha