نذر خدمت و بازسازی منازل ۸۰۰ مددجو به همت بنیاد کرامت رضوی

مشهد- ایرنا- معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: طرح بازسازی منازل مسکونی متعلق به ۸۰۰ مددجو و خانواده نیازمند کشور توسط این بنیاد همزمان با نیمه شعبان در قالب "نذر خدمت" آغاز شد.

جعفر رییسیان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود چهار هزار جهادگر و خادمیار در قالب کانون‌های خدمت رضوی به پشتوانه بودجه ۴۰ میلیارد ریالی این طرح، مسوولیت بازسازی و بهسازی منازل شناسایی شده و ارائه خدمات عمرانی به این خانواده‌ها را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: این طرح همزمان با نیمه شعبان آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد، امیدواریم با اجرای این طرح در روزهای نخست ماه رمضان بزودی سقف محکمی بر سر این هموطنان نیازمند در کشور قرار گیرد.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی اظهار داشت: سلسله اردوهای جهادی «نذر خدمت»  از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در عرصه محرومیت‌زدایی است.

وی گفت: به‌ موازات «نذر شفا» که مرهم بر آلام روحی و جسمی هم‌وطنان در جای‌جای ایران اسلامی می‌گذارد، جهادگران این عرصه هم آجر روی آجر می‌گذارند تا سقف روی سر خانواده‌های مددجو، محروم و نیازمند را ترمیم کنند و مسکن محرومان را به کانون آسایش این افراد تبدیل کنند.

رییسیان زاده با بیان اینکه نیمه شعبان نقطه عطف هر برنامه فرهنگی و جهادی بنیاد کرامت رضوی است، افزود: تفاوت بزرگ طرح بازسازی منازل مددجویان این است که فراتر از خانواده‌های نیازمند مشهدی یا حتی مناطق زلزله‌زده خوی، قرار است شاهد اجرای یک طرح بزرگ محرومیت‌زدایی در گستره جغرافیای ایران اسلامی باشیم.

بنیاد کرامت رضوی به عنوان نهادی مردمی و جهادی، تحت اشراف تولیت آستان قدس رضوی تشکیل شده تا منابع اختصاص یافته از آستان قدس رضوی و حق تولیت این جایگاه، در فعالیت‌هایی اثربخش و ماندگار جریان یابد.

این بنیاد خدمات خود را در پنج عرصه شامل خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در بحران‌ها و بلایای طبیعی، ارائه خدمات اجتماعی به محرومان در عرصه‌های تخصصی،فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در عرصه بین الملل و اقدامات عمومی و زیرساختی ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha