۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85051148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کانادا در  تحریم‌های ضدروسی و کنترل صادرات، شریک تجاری اروپا شد

تهران- ایرنا- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت که اتحادیه اروپا در زمینه تحریم‌های روسیه و رژیم‌های کنترل صادرات، به اوتاوا وضعیت شریک تجاری اعطا کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ترودو سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: اعطای این وضعیت، موجب تقویت همکاری‌ها در زمینه اعمال تحریم‌ها می‌شود. به رئیس کمیسیون اروپا گفتم که تا زمانی که لازم باشد کانادا به همبستگی با اوکراین ادامه خواهد داد.

فون در لاین از دوشنبه به کانادا رفته و سفرش تا چهارشنبه طول خواهد کشید و سپس به آمریکا می‌رود. انتظار می‌رود رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

بر اساس گزارش دویچه وله، با توجه به پیامدهای جنگ در اوکراین در سراسر اتحادیه اروپا، این اتحادیه در تلاش برای پایان دادن به وابستگی به سوخت‌های فسیلی مسکو و افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر داخلی است.

این امر مستلزم دسترسی بیشتر به مواد معدنی حیاتی و مواد خام مانند لیتیوم، کبالت یا فلزات کمیاب است. اتحادیه اروپا در این حوزه‌ها چشم امید به واشنگتن و اتاوا دوخته است.

این مواد برای تولید پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، ماشین‌های الکتریکی، گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر حیاتی هستند.

فون در لاین در این خصوص به دویچه وله گفت: اگر بخواهیم همه توافق‌های اقلیمی پاریس را دنبال کنیم، تقاضا برای لیتیوم ممکن است تا سال ۲۰۵۰ چهل برابر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha