جزیره نشینان قشم میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را گرامی داشتند

قشم - ایرنا - جزیره نشینان قشم همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) با شرکت در جشن های مختلف برپا شده به مناسبت این روز بزرگ و با شکوه در سرتاسر نگین خلیج فارس به شادی و سرور پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، جزیره نشینان قشم که همگام با سایر نقاط کشور با آذین بندی خیابان ها، محلات و میادین شهرها و نقاط مختلف این شهرستان مرزی به استقبال جشن های هفته مهدویت رفته اند، شب گذشته و امروز با برگزاری مراسم جشن و شادمانی، خجسته میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) را گرامی داشتند.

مردم خداجوی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در روز جاری و شب گذشته با برپایی ایستگاههای صلواتی در نقاط مختلف این شهر، بخش های مرکزی، شهاب، حرا و روستاهای سراسر جزیره با شربت، شیرینی و بستنی از دوستداران اهل بیت (ع) و منتظران مهدی موعد (عج) پذیرایی کردند.

مردم این شهرستان مرزی همچنین با چراغانی و آذین بندی نقاط مختلف شهر و محله ها، با برپایی و برگزاری مراسم مختلفی به جشن و شادمانی پرداختند.

شب گذشته(سه شنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۱) جشن میلاد با سعادت امام زمان (عج) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و با حضور حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه و مردم شریف و ولایت مدار این شهرستان برگزار شد که در این مراسم شیفتگان خاندان عصمت و طهارت به ویژه جوانان و نوجوانان با شرکت پر شور خود میلاد بزرگ پرچمدار بزرگ عدالت حضرت قائم آل محمد(ص) را گرامی داشتند.

در این مراسم قشرهای مختلف مردم قشم با پخش نقل، گل و شیرینی میلاد بقیه الله اعظم (عج) و این عید بزرگ را یکدیگر تبریک گفتند و برخی زوج های جوان نیز به یمن و مبارکی این روز فرخنده آغاز زندگی خود را جشن گرفتند.

در شبانه روز گذشته جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت در جزیره زیبای قشم به یک نقطه محدود نبود و مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی بزرگ ترین خلیج فارس با آذین بندی، پخش شیرینی و شربت های نذری برای تعجیل ظهور حضرتش مردمان این دیار را از مرد و زن، پیرو جوان، دختر و پسر، شیعه و سنی را در میهمانی یادگار حضرت فاطمه زهرا (س) سهیم کردند.

در این آیین های معنوی با شکوه، منتظران آخرین سلاله نبوی پس از جشن، مدیحه سرایی، مولود خوانی و سخنرانی مذهبی با خواندن دعای فرج از درگاه باریتعالی ظهور حضرتش را به التماس نشستند.

همچنین امروز چهارشنبه (هفدهم اسفند ۱۴۰۱) همزمان با سالروز میلاد با برکت و پر سرور حضرت مهدی (عج) آیین کلنگ زنی مسجد جامع امام علی (ع) شهر قشم در زمینی به مساحت پانزده هزار متر مربع با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه، مسوولین، معتمدین، جوانان و مردم شریف و ولایت مدار این شهرستان مرزی در پارک ایران زمین میدان شهید سلیمانی به زمین زده شد.

حضرت مهدی (عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، بنا بر بیشترین روایت‌ ها روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری متولد شد.

یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارش امام عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد.

یکی از کارهای بسیار مهمی که پدر امام زمان در این دوره انجام داد این بود که امام مهدی را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در آینده در مساله امامت دچار اختلاف نشوند.

غیبت صغری ایشان پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری در سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ادامه پیدا کرد.

در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نایب امور مردم را اداره می‌ کرد. دوره غیبت کبری ایشان نیز با پایان غیبت صغری و از سال ۳۲۹ هجری قمری آغاز شده و تاکنون تداوم یافته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha