۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 85051371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهمنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه اقراء پاکستان امضا شد

تهران- ایرنا- دانشگاه آزاد اسلامی ایران و دانشگاه اقراء پاکستان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تبادل هیات‌های آموزشی؛ یادداشت تفاهم امضا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری توسط مسوولان ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی و اقراء در حضور «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار گردید.

این مراسم در ساختمان اصلی دانشگاه اقراء برگزار و دکتر «وسیم قاضی» رئیس دانشگاه اقراء و دکتر «جلال درخشه» معاون بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی سند همکاری را امضا کردند.

روسای دانشگاه‌های آزاد مشهد و زاهدان که همزمان سرپرست شعب دانشگاه‌های آزاد در سایر شهرستان‌های این استان‌ها هستند، در قالب اعضای هیات ایرانی و همچنین «سعید طالبی نیا» رئیس خانه فرهنگ ایران در کراچی در این مراسم حضور داشتند.

هدف از امضای تفاهمنامه دو دانشگاه، همکاری برای تبادل استاد، دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی، فرصت‌های مطالعاتی، انجام تورهای دانشجویی و همکاری‌های علمی و پژوهشی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه اقراء پاکستان با ابراز خرسندی از سفر هیات علمی ایران به کراچی و امضای تفاهمنامه میان آنان، اعلام کرد که این دانشگاه در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده است و در حال حاضر ۳۳ هزار دانشجو در ۵ شعبه آن در کراچی و ۲ شعبه در اسلام‌آباد تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه اقراء با بیش از ۶۰ کشور و دانشگاه‌های بین المللی دارای تفاهم نامه همکاری می‌باشد.

دکتر درخشه نیز توضیحاتی درباره جایگاه این دانشگاه ارائه داد و افزود: دانشگاه آزاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و دارای شعبه در همه استان ها است و ۵ شعبه نیز در خارج از کشور دارد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی از ۳۰ ملیت نیز در شعب مختلف این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

سرکنسول ایران در کراچی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: متعهد هستیم تا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط علمی و دانشگاهی بین ایران و پاکستان به ویژه در ایالت سِند بهره‌برداری کنیم.

نوریان، با اشاره به امضای توافقنامه همکاری میان دانشگاه کراچی و دانشگاه چابهار در سال گذشته، اظهار داشت: در کنار همه تلاش‌ها و ابتکاراتی که در زمینه توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو همسایه انجام می شود، روابط دانشگاهی نیز یکی از اولویت های ما برای توسعه در حوزه همکاری‌های علمی و پژوهشی قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha