۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85051379
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن اعیاد شعبانیه در ۲۶ بقعه شاخص استان همدان برگزار شد

همدان-ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: همزمان با نیمه شعبان مراسم جشن ولادت صاحب الزمان(عج) در قالب کاروان شادی «نسیم انتظار» در ۲۶ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های روز ولادت حضرت ولیعصر(عج) با حضور مردم و همراهی جوانان مومن و انقلابی در این بقاع اظهار داشت: در این جشن‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی بصیرتی و معرفت افزایی، مولودخوانی، فضایل و سجایای اخلاقی امامان همام، شرح ویژگی‌ها و زندگانی سراسر نور امامان تبیین می شود.

وی گفت: رزمایش همدلی با همت ادارات اوقاف و امور خیریه استان و مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) بقاع متبرکه با توجه به لزوم کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی در نیمه شعبان تحت عنوان تبرکات مهدوی از جمله اقدامات اوقاف و امور خیریه برپا شد.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عطر افشانی، غبار روبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دعوت از سخنرانان و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام آذین بندی و عطر افشانی بقاع متبرکه، پخش ادعیه و مناجات به صورت زنده انجام شد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی خیمه معرفت در بقاع متبرکه همدان و نهاوند، حضور مبلغین اعزامی و بومی در بقاع شاخص استان از جمله برنامه‌های اجرایی امروز بود.

وی اظهار داشت: از ابتدای ماه شعبان دعا و مناجات و صلوات شعبانیه در تمامی بقاع متبرکه پخش می شود و نیز همزمان با روز نیمه شعبان در ۲۶ بقعه محوری زیارت آل یاسین قرائت و استغاثه یابن الحسن سرداده شد.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.


ا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha