۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85051691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر یمنی: ائتلاف سعودی مانع از انجام پروازهای فرودگاه صنعا می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب گفت که ائتلاف سعودی همچنان مانع از انجام پروازهای فرودگاه صنعا می‌شود.

به گزارش ایرنا از المسیره، «عبدالوهاب الدره» گفت: ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بهانه‌ها و انجام پروازها از فرودگاه صنعا به مقصد قاهره و هند انجام دادیم که نتیجه‌ای نداشت و ائتلاف متجاوز همچنان تعلل می‌کند.

وی افزود: برنامه ریزی پروازها به قاهره در آخرین لحظات به حالت تعلیق درآمد و ائتلاف متجاوز مسئول آن است.

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اضافه کرد: ۳ پرواز در هفته به مقصد امان پایتخت اردن پاسخگوی نیاز بیماران صعب العلاج نیست که پس از ۸ سال محاصره و تجاوز، امکان درمان آنها در داخل کشور وجود ندارد.

خالد الشایف مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا نیز تأکید کرد که این فرودگاه همچنان در محاصره است و تقریباً به استثنای یک پرواز محدود بسته است.

الشایف افزود: ائتلاف متجاوز در مورد توافق بر سر افزایش تعداد پروازها به اردن و مقاصد جدید از فرودگاه صنعا، جدیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروازها به اردن تنها ۱۰ درصد از توافقات انجام شده را در برمی‌گیرد، گفت: بر سر ۵ مقصد در دوره کاهش تنش توافق شده بود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا گفت که این فرودگاه علی‌رغم محاصره، از نظر فنی برای انجام پروازها آماده است و تأکید کرد که این تعطیلی سیاسی است.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده خواهی‌های سعودی‌ها و برآوردن نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha