۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۶:۳۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85051724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو انصارالله: در صورت شکست مذاکرات وارد نبرد سرنوشت‌ساز می‌شویم

تهران- ایرنا- «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن چهارشنبه شب در توییتی اعلام کرد که در صورت شکست مذاکرات جاری با ائتلاف سعودی، نبرد سرنوشت ساز برای پایان دادن به تجاوزات آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از المیادین، محمد البخیتی در توییتی نوشت: ممکن است مذاکرات موفق نشود و ما به ناچار وارد یک نبرد سرنوشت‌ساز برای پایان دادن به تجاوزها و رفع محاصره شویم.

وی در ادامه نوشته است: به یمنی‌هایی که همچنان در کنار ائتلاف سعودی هستند، توصیه می‌کنیم که به صف انصارالله بپیوندند تا بتوانند هرچه سریع‌تر سرنوشت این نبرد را یکسره کنند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله همچنین گفت که حضور آمریکا در یمن در ادامه عملیات ائتلاف سعودی است و حقیقت تجاوزهای این ائتلاف نیز برای همه آشکار شده است.

البخیتی پیش تر نیز گفته بود که آمریکا و انگلیس خواهان تحقق صلح در یمن نیستند و هر زمان احساس کنند پیشرفتی در مذاکرات حاصل شده است، تلاش می‌کنند که این پیشرفت ها به نتیجه نرسد و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، گزینه همه جانبه نظامی روی میز قرار دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha