۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85051813
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهرداری بجنورد ۳۰ هزار اصله نهال رایگان توزیع کرد

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85051813
شهرداری بجنورد ۳۰ هزار اصله نهال رایگان توزیع کرد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: ۱۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به مناسبت هفته درختکاری و در آستانه سال نو به صورت رایگان در سطح این شهر توزیع می‌شود.

عباسعلی مهماندوست روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نهال ها با هدف توسعه فضای سبز و تحقق اهداف و برنامه های کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه توزیع نهال ها به صورت رایگان انجام شد افزود: نهال های غیر مثمر شامل گونه های مختلف از جمله زبان گنجشک، اقاقیا، زیتون تلخ است که در عرصه های مختلف غرس می شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: توزیع پنج هزار اصله نهال مثمر شامل گونه های مختلف از جمله سنجد، توت، بادام، آلو، آلبالو و گلابی هم در دست انجام است و در هر محله یک گونه درخت میوه غرس می شود.

وی با اشاره به اینکه تا اوایل نوروز ۱۰ هزار اصله نهال دیگر در شهر توزیع می شود گفت: اکنون برای استقبال از نوروز، هرس درختان و بازپیرایی ها به وسیله ۱۰ نفر از نیروهای فضای سبز در حال انجام است.

مهماندوست با بیان اینکه این سازمان آماده است تا نهال های مازاد را به سایر استان ها عرضه کند خاطرنشان کرد: سال قبل ۲۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان بجنورد تولید شد و اکنون هم در فضای ۲۰ هکتاری نهالستان های شهرداری مرکز استان ۶۰۰ هزار اصله نهال غیرمثمر تولید و آماده فروش است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: امسال برای توسعه تولید نهال، ۱۰۰ میلیون تومان بذر درختان میوه خریداری شد و ۲۰۰ هزار اصله نهال مثمر تولید شده است.

بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha