۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85051841
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ میلیمتر باران در قصرشیرین بارید

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85051841
۴۰ میلیمتر باران در قصرشیرین بارید

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ۴۰ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت گذشته با استقرار و فعالیت سامانه بارشی در این شهرستان مرزی باریده و بارش‌ها تا اواخر امشب همچنان ادامه دارد.

«امیرپرویز نجفی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین براساس گزارش های ایستگاه باران سنجی آقا برابر ۳۵ میلیمتر، خسروی ۳۵ میلیمتر، نفت شهر ۱۶ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۸۲ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۲۰۰ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: هم اکنون دمای هوا در این منطقه گرمسیری ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۹ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ماه ۱۰ و دی ماه یک روز، بهمن ماه چهار روز و اسفند ماه پنج روز بوده است.

با وجود بارش باران هیچ گونه مشکلی در شهرستان نداشته‌ایم

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با وجود بارش ۴۰ میلیمتری باران در ۲۴ ساعت گذشته تمام دستگاه های مدیریت بحران پای کار بودند و بارش ها هیچ گونه خسارت و مشکلی ایجاد نکرده است.

«محمد حیدری» افزود: بارش ها موجب تلطیف هوای شهرستان شده و در آستانه سال جدید نوید سال پربرکتی را برای این شهرستان مرزی می دهد.

وی ادامه داد: البته با توجه به زلزله خیز بودن منطقه و لرزش ۳.۷ ریشتری این شهرستان در چند روز گذشته نشان می دهد که این منطقه روی یک گسل ناپایدار زلزله است و باید مسوولان ستاد مدیریت بحران استان و کشور برای این منطقه با تدبیر لازم مراقبت کنند که شاهد حوادث تلخ و ناگواری در منطقه نباشیم.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha