۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85051874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان رضوی در غربالگری سرطان جزو استانهای پیشرو کشور است

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون خدمات درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت که این استان در غربالگری سرطان با هدف تامین سلامت عمومی جزء استانهای پیشرو کشور است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا دکتر حسین رضایی در بازدید از بیمارستان رازی تربت حیدریه متعلق به سازمان تامین اجتماعی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان برای تامین سلامت مردم غربالگری سرطان پستان و کلورکتال (دستگاه گوارش) است که از این حیث به ترتیب رتبه‌های دوم و پنجم کشور به این استان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از حیث بیماریابی انواع سرطان جزو استان‌های پیشتاز کشور است، گفت: همچنین رفاه و آسایش خانواده بیماران نیز در دستور کار سازمان قرار دارد بر این اساس بخش هتلینگ بیمارستان‌های فارابی و ۱۷ شهریور مشهد و رازی تربت‌حیدریه راه اندازی شد.

خراسان رضوی در غربالگری سرطان جزو استانهای پیشرو کشور است

وی اضافه کرد: باوجود تلاش های صورت گرفته هنوز تخت های بیمارستانی مراکز درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر است و تلاش می کنیم شمار آن را افزایش دهیم.


معاون درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در این باره آمار مقایسه ای ارائه نداد اما گفت : اکنون در سه بیمارستان تامین اجتماعی استان ۴۶۰ تخت وجود دارد که با راه اندازی بیمارستان رضا در مشهد بخشی از کمبود تخت ها جبران خواهد شد.

رضایی افزود: رایگان بودن کلیه هزینه های درمانی در بیمارستان های تامین اجتماعی اعم از هزینه پزشک، دارو، بستری و غیره کمک خوبی به اقتصاد خانوارها و جمعیت تحت پوشش است.

گفتنی است تقسیم نامتقارن سلول ها در بدن انسان باعث ابتلا به سرطان شده که غربالگری با مجموعه ای از تست های پزشکی یکی از راههای جستجوی بیماری است و به تشخیص زودهنگام و درمان کمک شایانی می کند.

سرطان پستان و دستگاه گوارش در ردیف سرطان های شایع ایران از جمله در استان خراسان رضوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha