۲۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: امسال با همکاری بانک رسالت و پرداخت ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات برای ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان شغل ایجاد شد.

زهرا معینی یکتا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مرحله اول طرح همکاری با بانک رسالت ۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانواده و عضو کانون همیاری اجتماعی مشارکت داشتند که برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون ریال است و این تسهیلات با اقساط ۶۰ ماهه در اختیار قرار می گیرد افزود: تسهیلات برای ایجاد اشتغال در پنج حوزه شامل پرورش دام سبک، تولید فرش دستباف، تهیه غذای آماده و فروشندگی و دوخت و دوز پرداخت می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه این بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند افزود: نهاد مردمی رسالت، متشکل از هزاران کانون همیاری اجتماعی، فعالان اجتماعی و سازمان های رهیاری شکل گرفته است، این نهاد با تکیه بر همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی به دنبال سبک بهتر کار و زندگی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه تفاهم نامه میان وزارت کشور و بانک قرض الحسنه رسالت منعقد و مقرر شد از بین اعضای کانون های همیاری اجتماعی که ظرفیت و شرایط ایجاد شغل خرد و خانگی را دارند توسط راهبران اجتماعی شناسایی و به واسطه رهیار کانون و با نظارت دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها به بانک قرض الحسنه رسالت معرفی شوند.

زهرا معینی یکتا افزود: متقاضیان، پس از خرید اقساطی ابزار کار مورد نیاز، تسهیلات قرض الحسنه الکترونیکی خود را دریافت و بجای وجه نقد، ابزار مورد نظر خود را دریافت و شروع به فعالیت می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha