پلیس راه مازندران: مسافران در حاشیه جاده‌های کوهستانی توقف نکنند

ساری- ایرنا- رییس پلیس راه مازندران گفت: مسافران و گردشگران باتوجه به آغاز بارش باران در نوار شمالی کشور و احتمال ریزش سنگ از نقاط مرتفع، از توقف در جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت ترافیکی محورهای اصلی مازندران به استان‌های همجوار شامل کندوان، سوادکوه، هراز و همچنین کیاسر در زمان حاضر روان و کم حجم اما به دلیل بارش برف و باران این جاده‌ها لغزنده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش باران و برف در نقاط کوستانی مازندران در ۲۴ ساعت آینده تدوام خواهد داشت، بنابرین مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به در این استان را دارند از توقف در نقاط کوهستانی برای جلوگیری از آسیب به وسایل نقلیه، خود و سرنشینان به دلیل احتمال ریزش سنگ از مناطق مرتفع به طور جد خودداری کنند.

رییس پلیس راه مازندران ادامه داد: باتوجه بازگشت مسافرانی که در تعطیلات آخر هفته دیار علویان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند به استان های محل زندگی خود، فردا جمعه اوج ترافیک سنگین از قسمت شمالی به جنوبی جاده‌های اصلی مازندران به نقاط مختلف کشور را شاهد خواهیم بود که برای روان‌سازی عبور خودروها، محور کندوان از بخش مرزن آباد به سمت کرج در روز آینده به مدت ۶ ساعت یکطرفه خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب اضافه کرد: در صورت وجود ترافیک سنگین در جاده هراز، براساس تصمیم لحظه‌ای، یک طرفه شدن این محور هم در روز جمعه دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha