۶۰۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد در سردشت پرداخت شد

مهاباد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت گفت: امسال ۶۰۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان پرداخت شد.

فرامرز حسین‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۵۲۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در این شهرستان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد نیازمند امسال در حوزه‌های مختلف خدماتی، تولیدی، کشاورزی، دامپروری، صنایع کوچک زود بازده تولیدی و مشاغل خرد و خانگی اجرا شده است.

حسین‌پور ادامه داد: در بخش حوزه حمایت از خانواده های نیازمند تحت پوشش نیز امسال ۲۹۱ فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت گفت: امسال ۸۴ فقره وام ودیعه مسکن به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش یافته است.

حسین‌پور اضافه کرد: تسهیلات این نهاد برای مددجویان از سقف ۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان و برای افراد غیر مددجو و افراد نیازمند کار از ۲۰ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: امسال ۹۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد که هر سری شامل پنج قلم کالای ایرانی شامل لباسشویی، یخچال اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی اهدا شد که در مجموع به برای آنها ۲۷ میلیارد و ۷۴۷ میلیون ریال هزینه شده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

حسین‌پور تاکید کرد: اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در راس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خیمنی (ره) است.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۴۷ خانوار با بیش از پنج هزار نفر در قالب معیشت بگیر و چند خدمتی، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سردشت هستند.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha