آیت الله علم الهدی: ساماندهی حاشیه مشهد با تحول در خدمات رسانی همراه است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خدمات رسانی در حاشیه شهر مشهد با فعالیت ستاد ساماندهی در این مناطق، طی هفت سال گذشته تاکنون متحول شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در اجتماع فعالان فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر مشهد افزود: ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد تابستان ۱۳۹۴ تشکیل شد. از آن زمان اگر به حاشیه شهر نگاه دقیقی بیندازیم، برای هر مجاور منصفی قابل‌ درک است که یک تحول بزرگ در خدمات رسانی رخ داده است.

وی با بیان اینکه مساجد و بانیان محوری آن عامل مهم توسعه خدمات در حاشیه شهر مشهد هستند، گفت: حاشیه شهر را تا به امروز شما مسجدی‌ها درست کرده‌اید و از این به بعد هم اگر کسر و نقصی وجود دارد، باید به دست شما باز شود.

به گفته وی، تاریخ انقلاب نشان داده که هر جا مردم میدان‌داری کرده‌اند، از کانون‌های مردمی همچون مساجد بوده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: اینکه شرایطی را رقم بزنیم که حاشیه شهر از حاشیه بودن خارج شود، مصداق همان نوکری امام زمان(عج) است که مقبول خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنان بی‌شماری که این مردم دارند، تکلیف را بر دوش همه ما دوچندان کرده است تا با وجود بحران سازی‎های متعدد و متوالی، کار را بر سر دست بگیریم و جلو ببریم.

امام جمعه مشهد گفت: حاشیه شهر را تا به امروز شما مسجدی‌ها درست کرده‌اید و از این به بعد هم اگر کسر و نقصی وجود دارد، باید به دست شما باز شود. تاریخ انقلاب نشان داده که هر جا مردم میدان‌داری کرده‌اند، از کانون‌های مردمی همچون مساجد بوده است.

آیت الله علم الهدی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند مسوولیتی داشته باشد و بگوید مشکلات به من ربطی ندارد. مردم از غیر این مسوولان توقع خدمت ندارند و این مسئله تکلیف همه را مضاعف می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه توسعه شهری باید به‌گونه‌ای باشد که حرم مطهر رضوی دیگر در حریم حاشیه شرقی مشهد قرار نگیرد، افزود: پیش از این، عده‌ای به دنبال آن بودند که شهر امام رضا(ع) را به ۲ بخش تقسیم کنند تا فقط بخش محدودی از مشهد به‌عنوان شهر زیارتی شناخته شود و بخش عمده آن به‌عنوان یک قطب گردشگری مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این توطئه بزرگی بود که برای خنثی‌سازی آن هزینه‌های بسیاری داده شد اما خوشبختانه امروزه در شرایطی هستیم که از حاشیه تا مرکز، همه خود را مجاور امام رضا(ع) می‌دانند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در مسیر الحاق کامل محلات حاشیه شهر به محدوده شهری، نقطه عطف بسیاری از برنامه‌ها، طرح اجرای خیابان "گاز" مشهد است که تاکنون مطالعات میدانی آن هم به پایان رسیده است.

به گفته وی، با اجرای این طرح بن‌بست‌های حاشیه شهر همگی به این خیابان متصل می‌شود و چه از نظر نظافت و آبادانی و چه از نظر دسترسی، این محلات از حالت حاشیه‌ای خارج خواهند شد.

حاشیه شهر مشهد با گستره‌ای که ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر را دربرمی گیرد، ۳۲ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده‌ است، افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha