سگ‌های ولگرد در طرقبه شاندیز ‌خراسان رضوی نیازمند ساماندهی هستند

مشهد-ایرنا- فرماندار طرقبه شاندیز گفت: ساماندهی سگ های ولگرد در این شهرستان باید به صورت متمرکز در منطقه ای خاصی انجام شود و این مشکل با کمک سازمان همیاریها و شهرداری های استان قابل حل است.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرقبه شاندیز از مناطق گردشگری و دارای منابع آبی و طبیعی فراوان است، لذا در این شهرستان امکان ایجاد مکانی خاص برای نگهداری و یا ساماندهی سگ های ولگرد نداریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرداری های طرقبه و شاندیز سگ های ولگرد منطقه را به شهرداری مشهد تحویل می دهند تا این مجموعه با مساله برخورد کند.

فرماندار طرقبه شاندیز اضافه کرد: البته یک خیر محیط زیست تاکنون برای نگهداری و یا عقیم سازی حدود ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد در این منطقه اقدام کرده است.

ضیایی رحیمیان بیان داشت: پاکسازی منطقه جاغرق از سگ های ولگرد در حد تعادل بخشی به جمعیت این حیوان، شروع شده است اما برای ساماندهی اصلی نیاز به مکانی واحد در استان داریم.

وی ضمن تایید مواردی از گازگرفتگی سگ در طرقبه شاندیز بیان داشت: امکان برقراری تعامل مناسب با مردم بومی در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد وجود ندارد.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: مردم به دلیل شیوه زندگی، نسبت به موضوع سگ های ولگرد عادی انگاری می کنند و به موضوع سگ های هار و مشکلات احتمالی آنها آگاهی کافی ندارند.

بیمارستان طالقانی ارائه کننده بخش عمده خدمات درمانی و سوانح به شهرستان طرقبه شاندیز است.

بر اساس اعلام رسمی این بیمارستان، طی ماه های آذر، دی و بهمن امسال ۳۳ مصدوم حوادث ناشی از حمله حیوانات که بخش عمده آن گازگرفتگی سگ بوده در این مرکز درمانی بستری شده اند.

پیش از این برخی شهروندان در تماس با ایرنا، از حمله سگ های ولگرد به گردشگران در طرقبه و شاندیز گلایه داشتند.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون ۱۵ آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha