۱۹ پایگاه هلال‌احمر استان سمنان برای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی فعال است

سمنان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۱۶ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار امداد و نجات این جمعیت به مسافران و گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در این استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مظفر محمدخانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۳ امدادگر عملیاتی هلال‌احمر در قالب طرح امداد و نجات آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی ۱۴۰۲ در نقاط مختلف استان سمنان مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اظهار کرد: روزانه ۲۵ آمبولانس و ۱۳ خودروی امداد و نجات، یک فروند بالگرد و ۲۰ خودروی کمک‌دار به منظور خدمت‌رسانی در حوادث احتمالی آماده به‌کار است.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی، آموزش تخصصی جست‌وجو و نجات در حادثه‌های حمل و نقل جاده‌ای و دوره آموزش جست‌وجو و نجات کوهستان به منظور آماده‌سازی امدادگران برای نوروز برگزار شد.

محمدخانی با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات در تعطیلات نوروزی در استان سمنان ابراز کرد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی امدادرسانی در حادثه‌های جاده‌ای و غیرمترقبه از جمله سیل، مفقودی، برف و کولاک را در نوروز ۱۴۰۲ دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

برپایه گزارش‌ها، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر با عبور از شهرهای استان سمنان خود را به مشهد مقدس می رسانند که نوروز اوج عبور مسافران نوروزی از جاده‌های استان سمنان است.

محورهای ارتباطی استان سمنان جنوب و غرب را به شرق کشور متصل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha