انتظار مهدوی باید دشمنان را عصبانی کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه آینده روشن گفت: یکی از ویژگی‌های انتظار امام زمان (عج) این است که دشمنان را عصبانی کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسید آقایی، پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: انتظار یک شاخصه بسیار مهم دارد. انتظار باید دشمن را به غیظ دربیاورد و او را عصبانی کند. شاخصه مهم انتظار برای امام زمان (عج) این است که دشمن؛ اعم از آمریکا و صهیونیست‌ها و شیعه انگلیسی را به غیظ دربیاورد و انتظاری که دشمن را به غیظ نیاورد اندیشه باطلی است.

وی افزود: ما بدون حاکمیت شیعه نمی توانستیم زمینه سازی کنیم. ابرقدرت ها از انتظاری مثل انتظار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌ترسند.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با تاکید بر پیمان با امام زمان (عج) گفت: باید این در این پیمان‌ها بازخوانی و واکاوی داشته باشیم. به ما سفارش کرده‌اند هر روز بعد از نماز صبح دعای عهد را بخوانیم. ما با خدایمان عهد و پیمان هایی داریم. خدا از ما پیمان گرفته است به او شرک نورزیم و شیطان را عبادت نکنیم. امام زمان هم از ما پیمان گرفته اند که یاری کننده، مدافع و کمک‌دهنده ایشان باشیم و آمادگی شهادت را داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که باید امام زمان(عج) را در برابر دشمنان شان یاری کنیم افزود: ایشان دشمن های داخلی و خارجی دارند. دشمنان داخلی کسانی هستند که به انحراف و دروغ ادعا می کنند ما فرزند امام زمان (عج) هستیم که در برابر این ها باید ایستاد. انجمن حجتیه نیز می گوید ما کاری به انقلاب نداریم. این انجمن، جهاد و مبارزه با دشمن و امر به معروف را نمی بیند.

پورسید آقایی از فضای مجازی به عنوان یکی از دشمنان یاد کرد و گفت: فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است و مسئولان باید کاری بکنند. فضای مجازی خیلی لجام گسیخته است. مسئولان باید گزارش دهند در دوره های سابق چه کار کردند. اگر کاری صورت نگرفته در هر مقامی هستند محاکمه شوند.

اعتقاد به امام زمان (عج) رمز هویت ماست

وی با تاکید بر این که این امام بزرگوار رمز هویت ما و همه چیز ماست گفت: کسی که امام زمانش را نشناسد مرگش مرگ جاهلی است. آنچه یک مسلمان را از کافر، منافق و یک فرد گمراه جدا می کند، اعتقاد و عدم اعتقاد به این اندیشه و آموزه دینی است. مهدویت و اعتقاد به امامت و ولایت همه چیز ما و رمز هویت ماست. چون اهداف، انگیزه ها و نوع روابط ما را تغییر می دهد. این اندیشه بسیار بزرگ و پرکاربرد است و جایگزینی ندارد.

سخنران پیش از خطبه های تهران افزود: اگر ملتی با این اندیشه پیوند بخورد، یک کشور مقتدر و امام زمانی می‌شود. اگر ملتی با این اندیشه پیوند نخورد، گاو شیرده برای ابرقدرت ها می شود. این اندیشه سترگ ولایت است که باعث شده ایران این گونه مقتدر باشد. این اندیشه است که می گوید در عصر غیبت باید سراغ فقها بروید. اگر با یکی از آنها بیعت شد، نایب امام زمان و رهبری محکم و مقتدر می‌شود. وقتی رهبر انقلاب می گوید ما انتقام سخت می گیریم، عین الاسد را می کوبد و پوزه آمریکا را به خاک می مالد و این از برکات پیوند با مقام ولایت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha