۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85052688
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

مسئولان مشکلات ترافیکی بندرآستارا را برطرف کنند

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: به دلیل حضور تعداد زیادی تریلر و کامیون برای صادرات محصولات در بندرآستارا ترافیک زیادی ایجاد شده که مسئولان باید برای برطرف شدن این معضل هرچه سریعتر اقدامات موثری انجام دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: پس از جنگ روسیه و اوکراین روابط میان روسیه و برخی از کشورهای اروپای شرقی تیره شد و به همین دلیل صادرات محصولات غذایی، میوه و سبزیجات به روسیه کمتر شده است.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه ایران کشوری چهارفصل است، خاستگاه خوبی برای صادرات محصولات به روسیه است ازاین رو شاهد حضور تریلی‌ها و کامیون‌های حامل محصولات کشاورزی در شهر بندری آستارا هستیم که ترافیک زیادی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: همچنین روسیه تاکنون توجه‌ای به دریا نداشته و تنها راه واردات و صادرات به این کشور از مرزهای زمینی آذربایجان، ارمنستان و بلاروس است و محصولات صادراتی ایران نیز فقط از مرز بندرآستارا باید ارسال‌شود که ظرفیت‌عبوری پل فلزی موجود با جمهوری آذربایجان برای‌عبور تریلی‌ ها محدود است.

وی اضافه کرد: تعلل پذیرش از سوی جمهوری آذربایجان نیز باعث شده تا تعداد زیادی از تریلی‌ها و کامیون‌ها در بندرآستارا متوقف شوند و به همین دلیل مسئولان باید چاره‌ای برای برطرف کردن این معضل پیدا کنند چون این بندر در محدوده شهری قرار دارد و نیز برخی از مصولات نیز فسادپذیر است و باید سریعتر از این مرز خارج شوند.

امام جمعه رشت بیان کرد: گرچه تاکنون تمهیداتی صورت گرفته اما باید وزارت خارجه با طرف آذری رایزنی مناسبی کرده تا روزانه تعداد بیشتری تریلی از این مرز عبور کند.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی نیز باید تعداد بیشتری از نیروهای خود را در این منطقه مستقر کند و راهداری نیز با تسطیح و هموارکردن برخی از زمین‌های این منطقه شرایطی را فراهم نماید تا تریلی‌ها بتوانند در آن توقف کرده و از میزان ترافیک کاسته شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه به انتخاب شهردار جدید رشت نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به انتخاب شهردار جدید باید به مشکلات این شهر بیشتر رسیدگی شود چون وضعیت برخی از کوچه‌ها، معابر و محلات محروم رشت زیبنده مردم فهیم این شهر نیست

.

با عاملان مسموم‌کردن دانش‌آموزان به شدت برخورد شود

نماینده ولی فقیه در گیلان به جریان اخیر مسموم سازی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند که این جنایت بزرگی است و دستور دادند که عاملان آن شناسایی و به اشد مجازات برسند و ما نیز از دستگاه‌های ذیربط تقاضا داریم که در این زمینه تلاش وافری داشته و عاملان را شناسایی و آنان را به اشد مجازات محکوم کنند.

امام جمعه رشت ادامه داد: دشمنان در این جریان معصوم‌ترین قشر جامعه یعنی دانش‌آموزان و آن هم دختران را نشانه گرفته و می‌خواهند التهاب در جامعه ایجاد کنند چون می‌دانند که این دانش‌آموزان در آینده باعث رشد و تعالی کشور خود خواهند شد.

آیت‌الله فلاحتی در خاتمه بیان کرد: ایجاد نارضایتی عمومی، مختل کردن امنیت و همچنین التهاب در بین خانواده از دیگر نقشه‌های شوم دشمنان در این قضیه است و باید دستگاه‌های مربوطه با تلاش شبانه‌روزی، افرادی که در این جریان دست داشته را شناسایی و دستگیر کنند و به طور حتم عفوی هم در خصوص عوامل این جنایت وجود نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha