۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85052846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت دولت، محرومیت‌زدایی از مناطقی مانند مراوه‌تپه است

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به تقویت اجرای پروژه‌های مختلف از محل اعتبارات تملک دارایی و سفر استانی رییس جمهور برای کمک به توسعه مراوه‌تپه، گفت: دولت به دنبال محرومیت‌زدایی از مناطق محرومی مانند این شهرستان است.

به گزاش ایرنا، علی محمد زنگانه جمعه شب در نشست شورای اداری شهرستان مرزی مراوه‌تپه اظهارکرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهور مبنی بر توزیع عادلانه اعتبارات در مناطق محروم، در حال حاضر سرانه یک شهروند مراوه‌تپه‌ای از اعتبارات هفت برابر یک فرد ساکن مرکز استان است و این نشان از نگاه ویژه دولت برای کمک به توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف دارد.

وی اعتبار امسال مراوه‌تپه را ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار بر اساس جمعیت در مقایسه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی گرگان با ۴۸۰ هزار نفر جمعیت بیشتر است و در سطح ملی هم تمام تلاش‌ها بر سرعت‌ زودن چهره محرومیت از مناطق محرومی مانند مراوه‌تپه متمرکز شده است.

استاندار گلستان افزود: هدف دولتمردان حرکت به سوی پایان محرومیت است و اولویت‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان مراوه‌تپه رشد شاخص‌های آب، بهداشت، بهسازی روستا و آموزش است.

زنگانه ادامه داد: بیشترین مبلغ از محل اعتبارات امسال مراوه‌تپه به میزان ۸۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه بهسازی روستاها، آب شرب، آموزش و بهداشت می‌شود و تاکنون ۵۰ درصد از کل اعتبارات مصوب شهرستان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در یک سال گذشته در مراوه‌تپه از جمله اجرای بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی، گفت: این پروژه‌ها از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

استاندار گلستان افزود: با توجه به خشکسالی امسال که در مراوه‌تپه نسبت به جاهای دیگر شدیدتر است و تاثیر آن بر فعالیت کشاورزان، استمهال بدهی‌های آنان از طریق پیگیری در سطح ملی ضروری است.

زنگانه با تاکید بر توجه به فعالیت دامداران در سطح شهرستان مراوه‌تپه و لزوم اقدامات مدرن و اصلاح ژنتیک در حوزه دام با هدف افزایش میزان گوشت تولیدی در این منطقه، اظهارکرد: نگاه همه مدیران باید توجه ویژه به شهرستان‌های محروم باشد و محرومیت به عنوان شاخص‌های تاثیرگذار در توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر ساماندهی منطقه نمونه گردشگری مختومقلی فراغی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی متولی و فرمانداری شهرستان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همزمان با مراسم نکوداشت این شاعر برجسته ترکمن تاکید کرد و گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این منطقه با مشارکت بنیاد مسکن زمین در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گیرد.

استاندار گلستان افزود:‌ از محل اعتبارات استانی هم مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل مقبره مختومقلی فراغی مصوب شد.

آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن و پدر بزرگوار وی "دولت محمد آزادی" در ۳۰ کیلومتری غرب مراوه‌تپه و در مسیر جاده این شهر به داشلی برون گنبد و در روستای "آق تقه" واقع است و هر ساله تعداد زیادی از مردم منطقه و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بر مزار این شاعر حضور می‌یابند.

اشعار این شاعر بزرگ ترکمن که در بین دیگر اقوام ایران زمین و دیگر ملل جهان نیز بلند آوازه شده، دارای مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی است و دیوان شعر او نیز تاکنون به چند زبان دنیا از جمله انگلیسی، روسی و فارسی ترجمه و چاپ شده است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا و سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت سکونت می‌کنند.

آرامگاه مختومقلی برای برگزاری مراسم‌های بین‌المللی آماده می‌شود

استاندار گلستان از ظرفیت‌های مرزی مراوه‌تپه بازدید کرد

سهم هر مراوه‌تپه‌ای از اعتبارات هفت برابر میانگین مردم گلستان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha