تشکیل کمیته اقتصادی با حضور اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی در سیستان وبلوچستان

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمیته اقتصادی با حضور اساتید و فعالان اقتصادی استان و صاحب نظرانی از استان‌های دیگر تشکیل شود و با همفکری و هم‌افزایی، توسعه و رشد اقتصادی استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا محمد کرمی شامگاه جمعه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اهمیت اجرای پروژه های اقتصادی بر روند توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

وی افزود: روش های بهره برداری اقتصادی در حوزه‌های تجارت، معادن، دامداری، شیلات و کشاورزی متفاوت است و در هر حوزه‌ از چندین روش متفاوت می‌توان به نتیجه رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید نسبت به درآمد خالص بخش‌های مختلف اقتصادی آگاهی داشته باشیم چرا که اطلاع از گردش مالی و مالیات‌ها در جهت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف کشاورزی، شیلات، دامداری، معادن، مناطق آزاد و مرزها و تاثیر آنها در اقتصاد استان باید مطالعات و برنامه‌ریزی های لازم جهت بهره برداری از این ظرفیت‌های عظیم انجام گیرد.

کرمی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صنایع تبدیلی در کنار معادن موجود در سطح استان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به معدن سنگ میرجاوه افزود: باید صنایع تبدیلی مرتبط و همچنین تبادل نظر با فعالین معادن سنگ در راستای بهره‌برداری بهتر از این معادن را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نیاز بازار کشورهای همسایه به محصولات پتروشیمی اذعان کرد: با توجه به بازار مناسب محصولات پتروشیمی، بایستی امکانات لازم برای تولید محصولات پتروشیمی در استان را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: باید نگاه ویژه‌ای نیز به ظرفیت دامداری ها، داروهای گیاهی، صنایع کوچک و صنایع دستی داشته باشیم.

کرمی اظهارداشت: با توجه به واردات پارچه از کشورهای همسایه می توانیم کارخانه های تولید پوشاک در سطح استان سیستان و بلوچستان را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به تاثیر نقش شرکت های دانش بنیان و جوانان در جلسات اقتصادی بیان کرد: علاوه بر جلسات در کارهای عملی نیز باید از پتانسیل عظیم جوانان استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha