وزیر راه ۱۰ طرح دریایی و بندری در هرمزگان را افتتاح کرد

بندرعباس - ایرنا - ۱۰ طرح دریایی وبندری در هرمزگان با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال روز شنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی، علی اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل ۶ پروژه بهره‌برداری به ارزش ۱۹ هزار و ۳۲ میلیارد ریال، سه پروژه آغاز عملیات اجرایی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال و یک پروژه بهره‌برداری از تجهیزات به ارزش ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال است.

حسین عباس‌نژاد در تشریح جزئیات این طرح‌ها افزود: افتتاح ساختمان مرجع دریایی و بخش جدید فاز سوم بندر شهید رجایی به همراه ۲ دستگاه مکنده در بندرشهید رجایی از طرح‎های شاخص دریایی و بندری در استان است.

وی بیان کرد: بخش کنترل ترافیک و امداد نجات دریایی کشور در ساختمان مرجع دریایی مستقر شده و بیشترین امکانات و تجهیزات مدرن استفاده شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و به اجرا درآمده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی ۶ میلیون TEU در سال است که با بهره‌برداری از فاز سوم طرح توسعه این بندر این ظرفیت به هشت میلیون TEU در سال افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد ادامه داد: فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل سه پست اسکله و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی بندرسازی و سازه‌های دریایی است.

وی بهره‌برداری از بندرگاه جدید چند منظور خمیر را از دیگر طرح‌های شاخص بندری نام برد که اثرگذاری بسیار زیادی در توسعه صادرات مواد معدنی و ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان این منطقه دارد.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۲۲۷ کیلومتر مرزآبی و ۱۴ جزیره اصلی و مهم است و بندر شهید رجایی در این استان نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور سهم عظیمی در توسعه حمل و نقل دریایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha