دولت برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان برنامه‌های تشویقی مناسبی دارد

تهران - ایرنا - معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت مصمم به رفع مشکلات جوانان نخبه است و برای جلوگیری از مهاجرت این قشر برنامه های تشویقی مناسبی در نظر گرفته است.

وحید یامین‌پور روز شنبه در پاسخ به سئوال ایرنا درباره مهاجرت نخبگان که اغلب از قشر جوان هستند، اظهار داشت: در این رابطه بنیاد نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری مسئولیت‌های مشخصی دارند و دولت هم ضمن اطلاع از مشکلات این حوزه، برنامه های مناسبی در حمایت از نخبگان جوان در دستور کار دارد.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، نامگذاری شد، حمایت های متنوع و فوق العاده ای برای رونق دادن به حوزه دانش بنیان ها و حمایت از تولیدات نخبگان ارائه شد.

یامین پور تاکید کرد: کسی مدعی این مساله نیست که همه چیز بی نقص است اما دولت مصمم به رفع مشکل جوانان نخبه است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید سعی کنیم تا مسیرهایی را بسازیم و طراحی کنیم که نارضایتی ها به کمترین حد خود برسد.

یامین پور با بیان اینکه در حوزه بکارگیری نخبگان و جوانان، نیازمند نگاهی جهادی فارغ از سازوکار اداری هستیم، افزود: به طور حتم هیچ دولتی نمی تواند به تنهایی در تمامی حوزه‌ها موفق باشد و نیازمند شرکای اجتماعی خود یعنی نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است.

وی گفت: امیدواریم با ریل‌گذاری هایی که دولت در حال انجام است، حداکثر بهره‌مندی را از ظرفیت‌های بالای نخبگان کشور داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha