۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85053411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۲هزار و ۴۲۵ شغل جدید در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲ هزار و ۴۲۵ شغل جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شد.

به گزارش ایرنا، حسین برزگر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعات شاغلان در این سامانه براساس خوداشتغالی، اشتغالزایی حقیقی و حقوقی، اشتغال دولتی و غیردولتی در بخش‌ کشاورزی ثبت شده که با توجه به اینکه تعهد اشتغال بخش کشاورزی در سالجاری ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بوده است، سازمان جهاد کشاورزی استان با ثبت ۲ هزار و ۴۲۵ نفر بیشتر از تعهد عمل کرده است.

وی همچنین از پرداخت بیش از یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات رونق تولید، مکانیزاسیون، دامدار کارت، آب و کشاورزی، بند الف تبصره ۱۸، سرمایه در گردش، نهاده های حمایتی دام، طیور و آبزیان پرداخت شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پرداخت این میزان تسهیلات به بیش از ۲ هزار شغل منجر شده است.

برزگر با بیان اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی به احداث گلخانه ها اختصاص یافته است، اظهار داشت: بنا بر بازرسی های مستمر در راستای رصد دقیق تسهیلات پرداختی، انحرافی در این خصوص گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha