۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85053482
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح تشدید نظارت بر رستوران های بین راهی خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نوروزی نظارت بر رستوران های بین راهی استان با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافران آغاز شد.

ابوالفضل اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح نظارتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و اداره کل تعزیرات حکومتی استان با هدف ارتقای سطح بهداشتی و امنیت غذایی مصرف کنندگان در آستانه نوروز اجرا می شود.

وی افزود: در این بازدیدها نظارت ویژه‌ای به وضعیت بهداشتی آن محل، دارا بودن نرخنامه و پروانه بهره‌برداری معتبر انجام و بعد از نظارت، نواقص موجود به بهره‌برداران و متولیان مربوطه جهت رفع به‌موقع آن ابلاغ می شود.

اسماعیلی ادامه داد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و در آن ۶۸ واحد پذیرایی بین راهی در استان زیر پوشش نظارت و بازرسی مشترک قرار می گیرند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی یادآور شد: علاوه بر این در ایام تعطیلات نیز بازرسان و ناظران، بازرسی های موردی و سرزده خود را از کلیه مراکز گردشگری خواهند داشت و از آمادگی کامل برای پاسخگویی به شکایات رسیده در این مدت برخوردار هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه خراسان شمالی همه ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است، گفت: در ایام تعطیلات نوروز به دلیل افزایش متقاضیان، رستوران های بین راهی به یکی از جدی ترین مسایل مسافران و گردشگران تبدیل می شود از این رو توجه به این واحدهای پذیرایی بین راهی به منظور ایجاد شرایط مساعد برای استفاده مسافران از اهمیت ویژه برخوردار است.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۱ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha