۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85053554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صیامی: فصیحی سال دوومیدانی را طلایی کرد

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85053554
صیامی: فصیحی سال دوومیدانی را طلایی کرد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دو و میدانی بهترین اتفاق در دوومیدانی سال گذشته را کسب مدال طلای فرزانه فصیحی در دوومیدانی داخل سالن آسیا دانست و گفت: در پشتوانه‌سازی و آینده‌سازی در حد عالی کار نکردیم.

به گزارش ایرنا، فدراسیون دوومیدانی در ۱۴۰۱ توانست نخستین طلا را در قهرمانی داخل سالن آسیا توسط فرزانه فصیحی کسب کند. همچنین در رده‌های پایه مدال‌های خوبی را در قهرمانی آسیا به دست آورده است.

در ۱۴۰۱ در بحث پشتوانه‌سازی و آینده‌سازی در حد عالی کار نکردیم

هاشم صیامی در گفت وگو با ایرنا درباره رویدادهایی که برای دوومیدانی ایران در سال ۱۴۰۱ رخ داد، اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته در بحث پشتوانه‌سازی و آینده‌سازی در حد عالی کار نکردیم. تمام تلاش فدراسیون این بود که بتواند در رده‌های پایه توجه حداکثری داشته باشد و به همین منظور تصمیم گرفت که لیگ رده‌های پایه و صحرانوردی را راه‌اندازی کند و در حوزه اعزام‌های بین‌المللی با کمیت بالا توجه خاصی به این رده داشته باشیم. اولین اقدام فدراسیون اعزام یگ گروه بزرگ به آسیای میانه و ۴۰ مربی و ورزشکار بود. در مسابقات صحرانوردی آسیا تیم نوجوانان و بزرگسالان پسر شرکت کردند و به عنوان نائب قهرمانی رسیدند.

وی افزود: در واقع با نگاه و توجه خاص فدراسیون به رده‌های پایه توانستیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم. در مسابقات آسیای میانه ۳۱ مدال و رقابت‌های نوجوانان آسیا کویت ۱۳ مدال و در مسابقات صحرانوردی قهرمانی آسیا نپال از سه مدالی که در قسمت جوانان رده پایه توزیع شد، در بحث انفرادی دو مدال کسب کردیم. رسیدن به این مدال‌ها در رده پایه نشان می‌دهد که تاکنون در این رده خوب کار کردیم.

صیامی: فصیحی سال دوومیدانی را طلایی کرد

حمایت اعتباری خوبی از دوومیدانی‌کاران مطرح نداشتیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: پس از رده پایه توجه ما به سرمایه‌هایی بود که شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی، قهرمانی قاره کهن و سهمیه المپیک هستند. ورزشکارانی در دوهای ۶۰ و ۱۰۰ متر، پرتاب دیسک، چکش و وزنه و پرش با نیزه و دوی ۸۰۰ متر چون فرزانه فضیحی، احسان حدادی، حسین رسولی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، مهسا میرزاطبیبی، ریحانه آرانی شانس های کسب مدال و سهمیه المپیک ما هستند. ما نتوانستیم به نحو احسنت حمایت خوبی از این ورزشکاران به دلیل مشکلات اعتباری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست می‌کنم تا در بحث اعتبارات فدراسیون به ما کمک کنند. زیرا این ورزشکاران اکنون در حال آماده‌سازی خود هستند و اگر به آنها توجه نکنیم، نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید. در ابتدای سال ۱۴۰۱ اعلام کردند که اعتبارات ما طبق تبصره ۱۴، ۱۱ میلیارد تومان است و بیشتر پرداخت نمی‌کنند. اگر۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باقی مانده را پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.

صیامی خاطرنشان کرد: در این یکسال فدراسیون دوومیدانی تمام تلاش خود را کرد تا کمپ تخصصی آفتاب انقلاب را به شرایط ایده‌آل برساند. با وجود مشکلات اعتبارای بهسازی، وراه اندازی خوابگاه، تغذیه ورزشکاران، چمن، فضای سبز و سالن سرپوشیده را در اولویت قرار دادیم. به دنبال این هستیم تا جاده سلامتی را در آفتاب انقلاب در شرق تهران راه‌اندازی کنیم. مقدمات کار انجام شده و دوومیدانی‌کاران استقامت و نیمه استقامت و هوازی می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

حضور باشگاه‌های مطرح از اتفاقات خوب در سال گذشته است

وی یکی از اتفاقات خوب در دوومیدانی سال گذشته را حضور باشگاه‌های معتبر چون گل گهر سیرجان، چادر ملو، ذوب آهن، نفت تهران، پلیمر خلیج فارس دانست و گفت: با وجود چنین باشگاه‌هایی، دستمزد دوومیدانی‌کاران نسبت به سال های گذشته بهتر شد. همچنین گل گهر و پلیمر آکادمی رده پایه را راه‌اندازی کردند و دیگر باشگاه‌ها چون چادر ملو به دنبال ایجاد آکادمی دوومیدانی هستند. در دراز مدت ما نتیجه این اتفاقات خوب را در دوومیدانی می‌بینیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی یادآور شد: در این مدت لیگ جوانان و نوجوانان را راه‌اندازی کردیم. هر چند این مسابقات مدتی به خاطر کرونا برگزار نشد. در واقع تفاوت برگزاری این لیگ‌ها در این است که سال ۱۴۰۱ باشگاه‌های بزرگ در کنار دوومیدانی آمدند و سرمایه‌گذاری کردند. امسال برای اولین بار لیگ صحرانوردی را در دو مرحله برگزار کردیم که نتیجه آن نائب قهرمانی نمایندگان ایران در قهرمانی آسیا نپال بود.

صیامی: فصیحی سال دوومیدانی را طلایی کرد

طلای فصیحی در داخل سالن آسیا شیرین ترین اتفاق دوومیدانی بود

شیرین‌ترین اتفاق دوومیدانی از نقطه نظر صیامی کسب مدال طلای فصیحی در ماده ۶۰ متر بود. وی گفت: همچنین ۱۳ مدال در رده‌های پایه در مسابقات آسیایی کسب کردیم. تلخ ترین اتفاق آسیب‌دیدگی محمدرضا طیبی یکی از قهرمانان بسیار خوب بود که او شانس مدال طلای ما در مسابقات داخل سالن قزاقستان محسوب می‌شد. وی رکورد ۲۰ متر و ۴۰ سانتی متر را در پرتاب وزنه ثبت کرد، اما بیشترین رکورد در این مسابقات ۱۹ متر و ۴۰ سانتی متر بود. اگر او آسیب نمی‌دید یک طلا در بازی‌های آسیایی به نام او ثبت می‌شد.

حمایت‌ها از دوومیدانی در حد حرف بوده است

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال جدید وزارت ورزش توجه خاصی به دوومیدانی کند. در این فدراسیون ۱۵۰ مدال توزیع می‌شود و مجموعه ۱۰ هکتاری چون آفتاب انقلاب را دارد، اما ردیف اعتباری ندارد. با این عددها کار ما سخت می‌شود. برخی فدراسیون‌ها بودجه زیادی می‌گیرند، اما در دوومیدانی اینگونه نیست. توقع زیادی از ما دارند. زیرا یک پانزدهم فدراسیون‌های دیگر به ما پول می‌دهند. توقع کسب مدال داشتن از این مقدار اعتبار خواسته منطقی نیست. دوومیدانی در همه ابعاد آسیب می‌بیند. زیرا ما حتی در پخش زنده تلویزیونی هم محرومیم. بخشی از رشته‌ها را از همه شبکه‌ها نشان می‌دهند و صد درصد حامیان مالی می‌آیند و در آن رشته سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما ما حتی در پخش تلویزیونی در بحث اعتبارات دوومیدانی خیلی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ایم. حمایت‌ها از دوومیدانی در حد حرف بوده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: اولویت فدراسیون دوومیدانی در سال ۱۴۰۱ توجه به رده‌های پایه و موفقیت و کسب مدال بوده است، اما موفقیت دوومیدانی در ۱۴۰۲ مشروط به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است. اگر یک دهم فدراسیون‌های دیگر به ما توجه شود، نتایج خوبی به ویژه در بازی‌های آسیایی کسب می‌کنیم.

صیامی: فصیحی سال دوومیدانی را طلایی کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha