معاون سپاه کرمانشاه: یادمان شهدای مرصاد پربازدیدترین یادمان کشور است

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: یادمان شهدای مرصاد سالانه با بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده پربازدیدترین یادمان شهدای کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار «سعید بهشتی‌راد» روز شنبه در یک نشست خبری به مناسبت بیستم اسفندماه روز ملی راهیان نور با گرامیداشت این روز اظهار کرد: استان کرمانشاه در بحث اردوهای راهیان نور یکی از استان های مهم و مطرح کشور است که سالانه پذیرای شمار زیادی از هموطنانمان از اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه در افتتاح اردوهای راهیان نور امسال که در یادمان بازی دراز برگزار شد بیش از ۳۱ هزار نفر حضور داشتند، افزود: برای میزبانی از کاروان های راهیان نور از همه ظرفیت ها در استان کرمانشاه بهره خواهیم برد.

سرهنگ بهشتی‌راد با بیان اینکه در استان کرمانشاه هشت یادمان برای بازدید اردوهای راهیان نور وجود دارد، اضافه کرد: این استان همه ساله رتبه نخست را در میزبانی از کاروان های راهیان نور در کشور به خود اختصاص می دهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه بیان کرد: تشکیل اردوهای راهیان نور یک حرکت ارزشمند فرهنگی است که توسط رهبر معظم انقلاب بنیان گذاری شد و نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه جنگ برای کشور ما نعمت و یک گنجینه بود ادامه داد: باید حوادث و اتفاقاتی که در طول دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل گذشته است را در قالب جهاد تبیین برای نسل جوان بازگو کرد و تشکیل اردوهای راهیان نور در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند.

سرهنگ بهشتی‌راد بیان کرد: امروز دشمن همه داشته های خود را به میدان آورده و با به راه انداختن انواع جنگ های ترکیبی قصد دارد به نظام و انقلاب ضربه وارد سازد ولی غافل از آن است که ملت ایران یک تنه در برابر همه قدرت های جهانی پای انقلاب خود ایستاده اند.

معاون سپاه کرمانشاه: یادمان شهدای مرصاد پربازدیدترین یادمان کشور است

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال افزود: دشمنان که به مرحله اضمحلال رسیده و با هر دسیسه و توطئه ای قادر به جلب نظر مردم ایران نیستند به افرادی در خارج از کشور روی آورده است که از نظر مردم کاملا منفور بوده و حتی هویتی برای خودشان نیز قایل نیستند.

به گزارش ایرنا، روز ۲۰ اسفند به مناسبت نخستین حضور رهبر معظم انقلاب در جمع راهیان نور و بزرگداشت یاد شهیدان جنگ تحمیلی، با عنوان روز راهیان نورنامگذاری و در تقویم ملی ثبت گردیده است.

انجام بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha