کشف کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی و شناسایی ۴۰۰ مالباخته در البرز 

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و شناسایی ۴۰۰ مالباخته در این استان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز ، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخبار مردمی مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبرداری تلفنی و پولشویی وجوه از طریق خرید طلا و سکه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه ماموران حاکی از این بود که یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری تلفنی با شهروندان تماس برقرار کرده و با اعلام اینکه شما در قرعه کشی لوازم خانگی برنده شده اید، اقدام به ارسال لوازمی از قبیل اتو، چای ساز و سرویس قابلمه کرده و از این طریق ضمن جلب اعتماد

مالباختگان اعلام نموده که شما در لیست قرعه کشی خودرو نیز ثبت شده اید و پس از مدتی با آنها تماس حاصل کرده و با اعلام برنده شدن خودرو از آن‌ها مبالغی را درخواست و با هدایت آنها به صفحه جعلی اقدام به دریافت اطلاعات بانکی نامبردگان کرده و حساب شان را خالی می کردند.

هداوند با اشاره به اینکه با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه ماموران پنج نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند، یادآورشد : تاکنون ۴۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی و تلاش برای کشف کلاهبرداری های دیگر این باند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص فعالیت باندهای کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی، خاطرنشان کرد: مردم عزیز در نظر داشته باشند که به هیچ وجه نباید اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند.

تصادف ساختگی، شگرد کلاهبرداران در البرز

کشف کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی و شناسایی ۴۰۰ مالباخته در البرز 

فرمانده انتظامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند پنج نفره کلاهبرداری از شرکت های بیمه از طریق ایجاد تصادف ساختگی در این استان خبرداد.

هداوند گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از فعالیت یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری از طریق ایجاد تصادف سوری در استان های البرز و تهران مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: برابر تحقیقات ماموران محرز شد که اعضای یک باند پنج نفره با ایجاد تصادف ساختگی و جعل اسناد پزشکی اقدام به کلاهبرداری از شرکت های بیمه کرده و با جابه جایی متعدد وجوه مورد کلاهبرداری از این طریق اقدام به پولشویی می کنند.

فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: در ادامه با احراز کلاهبرداری متهمان با هماهنگی مقام قضایی پنج نفر در این زمینه دستگیر و در تحقیقات تکمیلی ۳۸ فقره کلاهبرداری کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این باند ۴۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: متهمان با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

هداوند خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز در صورت اطلاع از فعالیت باندهای اینچنین می‌تواند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha