۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85053726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌های حکیم سبزواری و اهل بیت(ع) تفاهم همکاری امضا کردند

سبزوار- ایرنا- دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) با هدف توسعه همکاری‌های علمی و هم‌افزایی برای تحقق اهداف مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه حکیم سبزواری شامگاه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و بین المللی، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توسعه ارتباطات علمی استادان و دانشجویان ۲ دانشگاه به امضا رسیده است.

دکتر محمدعلی زنگنه اسدی افزود: فراهم کردن زمینه‌های بهره‌برداری از ظرفیت های دانشجویی و هیأت علمی دو مرکز علمی در حوزه های آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های مشترک، مشارکت در اعطای فرصت‌های مطالعاتی، تدوین و ترجمه منابع و متون آموزشی برخی از مفاد این تفاهم مشترک است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، مشارکت در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی فرهنگی دیگر کشورها و همیاری در جذب و اجرای طرح‌های پژوهشی بین المللی، از مهم ترین محورهای همکاری مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه‌ همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری و به صورت ویژه در بخش بین‌الملل فراهم می شود.

مدیر همکاری های علمی، بین المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)میزبان دانشجویانی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ژاپن، اکوادور، هند، پاکستان، عراق ، نیجریه و برخی کشورهای دیگر است.

دکتر علی خوش سیما اظهار داشت: از جمله موضوعات این تفاهم نامه ایجاد دوره های آموزشی مشترک و تبادل دانشجوی بین الملل بین ۲ دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha