تمهیدات برای کاهش تصادف در ۴۱ نقطه حادثه‌خیز روستایی استان سمنان اندیشیده شد

سمنان-ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: اعلام هشدار  و درنظر گرفتن تمهیدات به منظور کاهش تصادفات در ۴۱ نقطه حادثه‌خیز محورهای روستایی با همراهی دهیاری‌ها ویژه سفرهای نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صمیمیان روز شنبه در نشست هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) اظهار کرد: حضور دهیاری‌ها با خودروهای چراغ‌گردان به منظور اعلام هشدار نقطه حادثه‌خیز در محورهای روستایی در نوروز ۱۴۰۲ حضور برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: ۲۵۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان سمنان شناسایی شد که ۴۱ نقطه حادثه‌خیز در محورهای روستایی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: ۴۱ نقطه حادثه‌خیز در محورهای روستایی استان ۷۷ روستا را شامل می‌شود.

وی ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی، دهیاری‌ها از ساعت ۲۰ تا سه بامداد با خودروهای چراغ‌گردان برای اعلام هشدار نقطه حادثه‌خیز در نوروز ۱۴۰۲ در محورهای حادثه‌خیز روستایی حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: استان سمنان ۵۱ روستای هدف گردشگری دارد که نصب تابلو برای جذب گردشگران و افزایش ماندگاری مسافر در ۳۱ روستا در دست اجرا است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: روستاهای هدف گردشگری استان در برنامه هفتم توسعه به منظور ظرفیت‌ ارزشمند برای توسعه گردشگری مورد توجه باشد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زایر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند؛ از این رو، تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری یکی از برنامه‌های مهم حوزه گردشگری و مورد تاکید محمدرضا هاشمی استاندار این استان است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha