توقف قاچاقچیان در ایستگاه قشم/ کشف بیش از ۳۸ میلیارد ریال بار قاچاق

قشم - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقف قاچاقچیان در آب های جزیره قشم در پی توقیف ۲ فروند شناور و کشف بیش از ۳۸ میلیارد ریال بار قاچاق خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرزبانی استان هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی اظهار داشت : تعداد ۶ نفر متهم در این رابطه دستگیر و به همراه شناورها و کالاهای کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

به گفته وی کشف این میزان کالای قاچاق در راستای اجرای طرح انسداد مرز و هنگام گشت زنی اکیپ های گشت دریایی پایگاه دریابانی قشم در سطح سواحل و آب های حوزه استحفاظی و پس از تعقیب و گریز فراوان صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی هرمزگان مهم ترین کشفیات این عملیات منسجم را ۲ هزار و ۲۲۰ متر تور غیر مجاز، یکصد دستگاه تلویزیون، ۷۱ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوییل قاچاق و برخی اقلام دیگر اعلام کرد.

سردار اسماعیلی توضیح داد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha