۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85054184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ده‌ها هزار معترض فرانسوی خیابان‌ها این کشور را تسخیر کردند

تهران- ایرنا- ده‌ها هزار معترض بار دیگر روز شنبه به خیابان‌های فرانسه آمده و در تظاهراتی سراسری علیه اصلاحات قانون بازنشستگی تظاهرات کردند.

به گزاش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مقام‌های فرانسوی شنبه پیش‌بینی کردند که حدود ۲۳۰ راهپیمایی سراسری برگزار شده و نزدیک به یک میلیون نفر در شهرها و مناطق مختلف در این اعتراضات شرکت کنند.

انتظارات می‌رود که شمار معترضان در پاریس پایتخت فرانسه به ۷۰ هزار تا یکصد هزار نفر برسد. معترضان در پاریس، تظاهرات خود را ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی از «کاخ جمهوری» آغاز و به سمت «کاخ ملت» راهپیمایی کردند.

این در حالی است که اعتصاب و اعتراض فرانسوی‌ها موجب اختلال در خدمات شرکت ریلی SNCF و لغو ۲۰ درصد از پروازهای فرودگاه «اورلی» در پاریس شده است.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که اقشار مختلفی از جمله نمایندگان اتحادیه‌های تجاری، فعالان بخش حمل و نقل، کارکنان صنایع و انرژی، کارمندان بخش درمان، معلمان، جوانان و سازمان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و حامیان جنبش جلیقه زردها در این تظاهرات شرکت کردند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: دستمزدها را افزایش دهید، نه سن بازنشستگی را. اصلاح قانون بازنشستگی؟ نه ممنون. سن بازنشستگی باید برای همه ۶۰ سال باشد.

دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با ارائه طرح اصلاحات قانون بازنشستگی که بر مبنای آن سن بازنشستگی با دو سال افزایش به ۶۴ سال می‌رسد، اعتراضات مردمی گسترده و بی‌سابقه‌ای را در این کشور کلید زده است.

بر اساس گزارش روزنامه لیبراسیون، ۶۵ درصد از مردم فرانسه مخالف لایحه اصلاح قانون بازنشستگی دولت و خواستار عقب‌نشینی مکرون و همچنین طرفدار تکرار اعتصاب‌ها در این کشور هستند و این موضوع به سقوط محبوبیت مکرون و کاهش شدید اعتماد شهروندان به رئیس جمهور این کشور منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha