۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85054228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، همیار "دانش بنیان‌ها" شد

کرج- ایرنا- کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز شامگاه شنبه با امضای تفاهم‌نامه‌ای چندجانبه همیار "دانش بنیان‌ها" شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ میزبان تعداد زیادی از مدیران کل و دستگاه های اجرایی استان، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و دستیار ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود.

در این مراسم مدعوین علاوه‌بر امضا تفاهم‌نامه همیار دانش بنیان که به منظور ایجاد وفاق و همدلی و مساعدت با جامعه نخبگانی استان، شرکت‌های نوپا، دانش بنیان و فناور تنظیم شده بود از سامانه و درگاه واحد دائمی رفع موانع توسعه شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور نیز رونمایی کردند.

کمک به کسب وکارهای نوپا و دانش بنیان، حذف مقررات زائد اداری، کمک‌های مادی و معنوی، تشکیل دبیرخانه دائمی همیار دانش بنیان در کارخانه نوآوری البرز، معرفی بخش یا نماینده‌ای در هر سازمان جهت پیگیری امور دانش بنیان‌ها و کمک به تولیدات آنان از طرق خرید محصولات تولیدی از جمله موارد قید شده در تفاهم‌نامه همیار دانش بنیان بود که مقرر شد آئین نامه و دستور العمل‌های اجرایی این تفاهم‌نامه با حضور نمایندگان سازمان‌ها در دبیرخانه همیار دانش بنیان تنظیم و پس از تصویب در جلسات ماهیانه مدیران کل عضو این دبیرخانه عملیاتی شود.

مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز در حاشیه این آیین گفت: کارخانه‌های نوآوری وظیفه کمک به کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور و تجاری سازی آنها را دارند که بیشتر اوقات این افراد خلاق برای ادامه فعالیت خود با دستگاه‌های اجرایی جهت دریافت مجوزها و تسهیلات دارند که کارخانه موظف به پیگیری این موضوع تا رسیدن به حصول نتیجه هستند.

امیر سرکندی افزود: امروز با حضور ۲۰ سازمان،نهاد و اداره‌کل به صورت آنلاین مقرر شد این مشکلات برطرف شود و شرکت‌های دانش بنیان پس از نام‌نویسی مشکل خود را با هر بخشی و یا هر مساله ای که دارد در این محل مطرح کند که هم نهاد مربوطه و هم کارخانه نوآوری متعهد برای رفع این مشکل می‌شوند.

وی در خصوص درگاه دائمی رفع موانع توسعه شرکت‌های دانش بنیان، اظهارداشت: امسال سال "دانش بنیان" بود که اقتصاد دانش بنیان مطلوب ایران آینده است که از اقتصاد نفتی باید به اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم که برای اینکه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق بتوانند کار بهتری انجام داده و خروجی بزرگتری داشته باشند.

مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز گفت: هر چقدر این شرکت‌ها بزرگتر شوند اشتغالزایی بیشتری بر مبنای یک تکنولوژی دارند که این سامانه این امر را تسریع می‌بخشد و ۲۴ ساعته می‌توانیم در خدمت این شرکت‌ها برای رفع مشکلاتشان باشیم تا به یک شرکت بالغ و توسعه یافته تبدیل شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha