بهره‌برداری از  بیمارستان ۳۲ تختخوابی صدیقی گله‌دار با حضور وزیر بهداشت +فیلم

شیراز_ایرنا_بیمارستان صدیقی شهر گله دار در شهرستان مهر استان فارس در فضایی به وسعت ۱۲/۵ هکتار با زیربنایی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع که از سال ۱۳۸۶ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود پس از ۱۵ سال به دست وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی  شامگاه شنبه در حاشیه این مراسم گفت: شاکر خیرینی هستیم که این کار را شروع کردند و در ادامه هم همراه ما خواهند بود. خیرین که از مال خود انفاق می کنند و کار خیر می کنند به خصوص در حوزه سلامت یک ثواب خاص دارد که خوشبختانه شاهد بودم در این خطه از کشور حضور پر فروغ و چشم گیری داشتند.

وزیر بهداشت افزود: دولت سیزدهم زمانی که شروع به کار کرد و مسوولیت را پذیرفت بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور کرونایی بودند و بیش از ۷۰۰ نفر فوت می کردند و کرونا کسب و کارها را فلج کرده بود. اولین اقدام با دستور مقام معظم رهبری پیگیری مسأله کرونا بود که با ورود واکسن ها و حضور مردم باعث شد هم اکنون کرونا به حد صفر برسد در حالی که شاهدیم برخی کشورها علیرغم پیشرفته ترین امکانات همچنان کرونا آنها را اذیت می‌کند.

عین الهی ادامه داد: وقتی پیشرفت های پزشکی و بهداشتی و سلامت را می بینیم باید قدردان انقلاب باشیم. زمانی در منطقه شما چند دکتر پاکستانی بودند و طبابت می کردند اما الان شاهدیم بیماران از کشورهای مختلف برای درمان به ایران می آیند. و این نشان از قدرت پزشکی ایران دارد.

وزیر بهداشت و درمان افزود: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی طی ۱۸ ماه گذشته در کشور ساخته شده و افتتاح شده است که معادل ۱۰ درصد کل افتتاح های بیمارستانی طی بیش از ۴۰ سال گذشته بوده است. بیش از ۶ میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه سلامت شده‌اند. وظیفه ما خدمتگزاری به مردم است.

دکتر عین الهی ادامه داد: متاسفانه تحریم های دارویی زیادی را علیه ایران اعلام کرده اند که خوشبختانه دانشمندان ما توانسته اند ۹۰ درصد نیاز داخلی را تولید کنند و این تحریم ها را بی اثر کنند. بومی گزینی در صنعت پزشکی اولویت ماست.

وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود اساتید مجرب و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، از همه نقاط دنیا برای درمان به شیراز مراجعه می کنند که این جایگاه، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

 دکتر عین اللهی با اشاره به فعالیت خانه بهداشت در کشور، گفت: خانه های بهداشت، محور اصلی سلامت است و هر چقدر بیشتر به این حوزه توجه شود، شاهد ارتقای هرچه بیشتر سلامت هستیم.

او با اعلام اینکه با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تجهیزات بسیار خوبی در بیماستان های و مراکز بهداشتی درمانی فارس تامین شده است، ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم و برای حفظ سلامت مردم تلاش می کنیم.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به طرح محرومیت زدایی در کشور، از تلاش مسوولان نظام سلامت در تحقق این هدف بزرگ خبر داد که کمک و حمایت خیرین در این اقدام بسیار موثر بوده است.

بهره برداری از بیمارستان و  بازگشت امید

دکتر سید موسی موسوی نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز  در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: پس از گذشته بیش از ۱۳ سال از شروع ساخت این بیمارستان ، دیگر مردم منطقه از بیمارستان نا امید شده بودند و می دیدند که ساختمان آن رو مخروبه شدن می رود که با حمایت وزارت بهداشت و درمان امید به مردم منطقه بازگشت و امشب شاهد افتتاح این بیمارستان هستیم.

موسوی ، با تقدیر از همه نیکوکاران و نیک اندیشان شهرستان مهر که در ساخت مجموعه های بهداشت و درمان مشارکت دارند ادامه داد : از جناب صدیقی خیر اولیه بیمارستان، خیرین دیگر و بخصوص بانوانی که با فروش جواهرات خود به ساخت این بیمارستان کمک کردند تقدیر می کنم و قدردان آنها هستیم.

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان صدیقی با این عظمت با صبوری مردم ساخته شد و با یاری خداوند بهتر از این ها در خدمت مردم خواهد بود.

تامین نیرو و تجهیزات بیمارستان خواسته رییس دانشگاه از وزیر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  نیز در آیین افتتاح بیمارستان صدیقی گله دار، بر اجرای حداکثری عدالت اجتماعی با توسعه زیرساخت های ارائه خدمت تاکید کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» در این آیین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و کشوری برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ خیرین در حوزه سلامت، بر ایجاد زمینه های همکاری و مشارکت بیش از پیش آنان در تحقق اهداف تامین سلامت مردم تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره مندی کافی از خدمات بیمارستان صدیقی گله دار را نیازمند تامین نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز عنوان کرد و از وزیر بهداشت در تامین نیروی انسانی موردنیاز این مرکز درمانی درخواست حمایت کرد.

او همچنین مشارکت خیرین عرصه سلامت منطقه در پیشبرد هرچه بهتر پروژه های بهداشتی درمانی را موجب ارتقای شاخص های سلامت در شهرستان عنوان کرد.

در این آیین از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوح تقدیر، از حاج «عبدالعزیز صدیقی» خیر بیمارستان گله دار تجلیل شد.

شهرستان مهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha