۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85054404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسی عیدانه برای شناسایی کالاهای غیر استاندارد در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: طرح بازرسی عیدانه از اصناف برای شناسایی و جمع آوری کالاهای غیراستاندارد در استان آغاز شد.

سیروس صارمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله دیگر این طرح با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان از اواخر هفته جاری اجرا می شود.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین از اصناف و واحدهای عرضه کالاهای پرمصرف در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان بازدید به عمل می آوردند.

این مسوول با بیان اینکه در این کالاهای مشمول استاندارد اجباری مورد رصد قرار می‌گیرند، گفت: کارشناسان استاندارد در این طرح کنترل و ارزیابی کیفیت کالا و خدمات را مورد بررسی قرار می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم در رابطه با برخی خدمات نسبت به بازرسی از واحدهای قالیشویی، میوه و تره بار، اماکن اقامتی و پذیرایی بین راهی و شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها نیز اقدام شده و همچنان تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل استاندارد قزوین همچنین گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند با ارسال کد ده رقمی زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، شخصا از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند و در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد، موضوع را از طریق سامانه تلفنی به اداره کل استاندارد قزوین اطلاع دهند.

اجرای طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی

این مسوول در ادامه از اجرای طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی در قزوین خبر داد و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می کند.

وی اظهار کرد: این طرح در راستای احقاق حق مردم و مقابله با کم فروشی در دست اجراست.

مدیر کل استاندارد قزوین افزود: در این طرح خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد و قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی تلقی می شود و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

صارمی گفت: جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha