۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85054465
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر وقت امروز(یکشنبه) با ورود یک سامانه بارشی از مرزهای غربی، بارش باران تمامی مناطق استان و برف ارتفاعات و گردنه‌ها را فرا می‌گیرد.

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها برای روز دوشنبه از شدت بیشتری به ویژه برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و غرب لردگان برخوردار می‌شود اما این بارش‌ها در مناطق شرقی ضعیف‌تر است.

وی تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه با عبور موج‌های ثانویه این سامانه بارشی، طی روز رگبار باران تمامی مناطق استان به ویژه نوار غربی را در برمی‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اظهار داشت: توصیه می‌شود در این مدت مسافران، گردشگران، دامداران و مردم محلی از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و شیلات‌داران نسبت به تنظیم مزارع پرورش ماهی اقدام کنند.

نوروزی افزود: همچنین برای روز دوشنبه در ارتفاعات و گردنه‌های شهرستان کوهرنگ احتمال پیش‌بینی بارش برف وجود دارد که این موضوع موجب لغزندگی محورها می‌شود از همین رو می‌طلبد تا مسافران به نکات ایمنی در این خصوص توجه داشته باشند.

وی دمای صبح روز یکشنبه شهرکرد را چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: صبح یکشنبه شهرکرد سردترین ایستگاه مراکز استانهای کشور گزارش و کوهرنگ با منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین ایستگاه استان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha