سرپرست فرمانداری: قصرشیرین آماده حضور مسافران نوروزی است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرماندار قصرشیرین از آمادگی مکان‌های اقامتی و گردشگری این شهرستان برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی و انجام تدابیر لازم در این رابطه توسط ستاد سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی قصرشیرین در محل فرمانداری این شهرستان افزود: علاوه بر تنظیف و زیباسازی سطح شهر و خیابان ها و معابر و آمادگی مکان های گردشگری و بوستان ها توسط شهرداری، میراث فرهنگی نیز با برپایی سیاه چادرهای عرضه نان و شیرینی محلی و صنایع دستی در خدمت مسافران و مهمانان نوروزی است.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۴ مهمانپذیر و هتل این شهرستان با ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت نیز برای حضور مهمانان نوروزی آماده شده ضمن اینکه مدارس این شهرستان نیز برای اسکان گردشگران و مهمانان نوروزی که شب را در قصرشیرین اقامت داشته باشند تجهیز شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای توزیع اقلام اساسی با قیمت مصوب و زیر نرخ بازار گفت: این نمایشگاه از روز گذشته در قصرشیرین برای توزیع اقلام اساسی بین مصرف کنندگان گشایش یافته و توزیع اقلام مورد نیاز مردم تا پایان تعطیلات و در طول ماه مبارک رمضان ادامه دارد و باید بازار پایدار و حفظ شود.

حیدری افزود: افرادی که در نمایشگاه حضور دارند باید از سیاست های دولت تبعیت کنند و نرخ گذاری اقلام نیز باید متناسب با قیمت های اعلام شده توسط دولت باشد چون دولت سیاستش ارائه ی خدمات بی واسطه به مردم است.

وی از برنامه ریزی برای حفظ شئونات ماه مبارک رمضان با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه پرفضیلت رمضان اضافه کرد: باید ضمن رعایت شئونات و بهره گیری از فضایل معنوی این ماه خدمات مناسب برای تکریم مهمانان و مسافرانی که وارد شهرستان می شوند نیز ارائه شود و ارائه خدمات باید توسط دستگاه های خدمات رسان نیز به نحو مطلوبی انجام شود.

سرپرست فرمانداری: قصرشیرین آماده حضور مسافران نوروزی است

حیدری با اشاره به اینکه امسال با فروکش کردن ویروس کرونا و آب و هوای مناسب قصرشیرین و طبیعت سبز این شهرستان و وجود مکان های اقامتی و گردشگری و تفرجگاه ها شاهد حضور مهمانان و مسافران زیادی از سراسر کشور خواهیم بود بر خدمات رسانی مطلوب توسط دستگاه های عضو ستاد سفرهای نوروزی تاکید کرد به نحوی که شاهد رونق گردشگری در شهرستان باشیم.

وی همچنین بر برپایی روستا بازار برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان و همچنین فروش تولیدات و فرآورده های لبنی عشایر مستقر در شهرستان به منظور رونق بخش گردشگری و همچنین ایجاد بازار فروش محصولات این قشر مولد و زحمت کش بدون واسطه در ایام نوروز تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: یادمان ها و مناطق عملیاتی نیز برای پذیرای کاروان های راهیان نور و خانواده های معظم شهدا و عموم مردم آماده سازی شده است.

حیدری افزود: همچنین گروه های بازرسی و گشت های نظارتی در ایام نوروز فعال است و کار نظارت بر بازار و نحوه خدمات رسانی به مسافران را عهده دار هستند.

شهرستان تاریخی و مرزی قصرشیرین با داشتن آثار تاریخی فراوان از جمله مجموعه ساسانی شامل آتشکده چهارقاپو، بان قلعه، کانال آبرسانی ساسانی، کاخ خسرو، رودخانه خروشان الوند و همچنین یادمان های شهدا و آثار باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی و وجود مرز رسمی پرویزخان و خسروی آماده پذیرایی و استقبال از مهمانان و گردشگران است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha